چگونه یک وب سایت املاک و مستغلات بسازیم و هزینه آن چقدر خواهد بود
وب به مکانی تبدیل شده است که مردم نه تنها در جستجوی اطلاعات مفید یا سرگرم کننده بلکه کالاها و خدماتی هستند که فقط در دنیای آفلاین دارای ارزش واقعی هستند، به همین دلیل است که توسعه وب سایت املاک و مستغلات اکنون باید به عنوان ابزاری برای تشویق افراد آینده نگر در نظر گرفته شود.
چرا یک وب سایت املاک و مستغلات ایجاد کنیم؟
هدف مشاوران املاک از مدتها قبل این بوده است که با قرار دادن آگهیهای طبقهبندی شده در روزنامهها و مجلات محلی، خود را در آنجا معرفی کنند. در مقطعی مشخص شد که داشتن یک وب سایت می تواند امکانات بیشتری را برای رشد و توسعه یک شرکت املاک و مستغلات فراهم کند.
کانالها، پلتفرمها و وبسایتهای زیادی در اینترنت وجود دارد که مشتریان شما به آنها مراجعه میکنند و کسبوکار شما میتواند در آنها حضور داشته باشد. در نتیجه، برای برخی از متخصصان املاک، این استدلال به اندازه کافی قانع کننده است در برابر ایجاد و پشتیبانی یک وب سایت. اما علیرغم این واقعیت که مقاصد مختلفی برای مشتریان فعلی و آینده شما وجود دارد که میتوانند روی وب بروند، به این معنی نیست که شما باید در تمام آن پلتفرمها حضور داشته باشید. وب سایت املاک و مستغلات شما به نوبه خود مکانی است (و تنها جایی) که در آن برای جلب توجه با کسی رقابت نمی کنید. برخلاف وبسایتهای شبکههای اجتماعی، سایت شما احتمالاً حاوی هیچ عاملی مانند تبلیغات بنری رقبای شما نیست. بنابراین، وقتی پلتفرمی وجود دارد که میتوانید منحصراً به نفع خود از آن استفاده کنید، ایده خوبی برای شماست که آن را به عنوان موتور بازاریابی شخصی خود درک کنید.
- جذب مشتریان بالقوه در وب سایت خود چیزی است که می توانید در وهله اول از آن کمک بگیرید. هدف در اینجا ایجاد ترافیک کافی برای ارائه تعداد کافی مشتری است. برای اینکه این نتایج رضایت بخش باشد، وب سایت باید بهینه شود و کارآمدترین راه های انجام این کار در زیر مورد بحث قرار خواهد گرفت.
- تخصص خود را ایجاد کنید. مشاوران املاک تنها زمانی مورد اعتماد هستند که در مدیریت شهرت خود خوب باشند. یک وب سایت یک پلتفرم عالی است که شما می توانید کنترل کاملی بر آن داشته باشید. این احتمال وجود دارد که همیشه همه مشتریان خوشحال و راضی نباشند. با این حال، باید متمرکز بمانید و همه بررسیهایی را که آنلاین میشوند پیگیری کنید. با صادق بودن و نشان دادن تخصص خود در حین اشتراک گذاری محتوای سفارشی در وب سایت خود، اعتبار ایجاد کنید، همچنین به راه اندازی یک وبلاگ فکر کنید. از وبسایت خود نهایت استفاده را ببرید – گواهیها، جوایز، و تمجیدها همگی برای ایجاد و حفظ شهرت شما مفید هستند.
دلایل سرمایه گذاری در وب سایت املاک و مستغلات
اگر هنوز در مورد داشتن وب سایتی برای کمک به خریداران و فروشندگان در رفع نیازهای املاک خود دودل هستید، می توانیم پنج دلیل دیگر برای سرمایه گذاری در یک وب سایت املاک به شما ارائه دهیم:
- آگاهی از برند. هر نماینده املاک و مستغلات یک برند است که پیام خاصی را به مشتریان خود منتقل می کند. بنابراین یک وب سایت فقط یک بروشور زیبا یا یک صفحه نمایه نیست. وب سایت شما باید وسیله ای قابل اعتماد برای پشتیبانی از آن پیام با طراحی ای با کیفیت و سازگار باشد. آگاهی از برند در نهایت به این معنی است که خریداران و فروشندگان خانه محلی میدانند شما کی هستید. با انجام فعالیت های آگاهی از برند مانند:
انجام مخارج تبلیغاتی عاقلانه مرتبط با برند
ارائه اطلاعات مناسب که توجه را به خود جلب می کند
- اطلاعات همیشه به روز. در وبسایت املاک و مستغلات شما، طبیعتاً باید اطلاعاتی در مورد اینکه چه ملکی در آن منطقه فروخته میشود و چه چیزی در حال حاضر در بازار موجود است، به کاربران ارائه شود. این سایت های املاک و مستغلات هستند که محتوای محلی عالی را ارائه می دهند و همراه با تجربه جستجوی مناسب، ترافیک زیادی ایجاد می کنند.
- صرفه جویی در زمان. مهمترین بخش کار مشاورین املاک بستن معاملات است که شامل مدیریت کلیه امور اداری، سفر به املاک با مشتریان، راهنمایی آنها در فرآیند استقرار و آماده سازی خانه هایشان برای فروش، حفظ ارتباط با آنها پس از فروش ازاین طریق است. ایمیل و موارد مشابه با داشتن یک وب سایت سفارشی غنی، زیبا، می توانید بر روی این فعالیت ها تمرکز کرده و وظایف و مسئولیت های اصلی را انجام دهید.
الزامات اساسی برای ساخت وب سایت آژانس املاک
هنگامی که تصمیم به ایجاد یک وب سایت دارید، زمان آن فرا رسیده است که به این فکر کنید که چگونه میشود مردم از تجربه ی تعامل با آن لذت ببرند.
سه رکن وب سایت املاک شما از نظر طراحی و میزبانی به شرح زیر است:
- سئوی قوی.
قبلاً اشاره کردیم که یک مشاور املاک که مایل به اثبات تخصص خود است باید یک وبلاگ در وب سایت خود راه اندازی کند. با این حال، داشتن یک وبلاگ ممکن است حتی بیشتر از این برای شما مفید باشد.
در مورد سئو بیشتر بدانید
موتور جستجو بهینه سازی می شود
هنگامی که محتوای سایت یا وبلاگ شما در حال مرتبط تر و جذاب تر شدن برای موتورهای جستجوست، ایده خوبی است که از متخصصان سئو توصیه های مفصلی در مورد بهبود دید سایتتان در موتورهای جستجو از طریق نتایج جستجوی ارگانیک یا الگوریتمی فرموله بگیرید. اگرچه بازار املاک و مستغلات تحت تسلط غول هایی مانند Zillow، Trulia و Realtor.com است، اما اگر روی رتبه بندی های محلی تمرکز کنید و استراتژی سئوی خود را تنظیم کنید، همچنان شانس کسب رتبه بالایی در گوگل دارید.
- نام دامنه هوشمند.
انتخاب یک نام دامنه موثر برای وب سایت شما به همان اندازه مهم است. این تصمیم معمولاً یک بار گرفته میشود، بنابراین بهتر است اشتباه نکنید و در اولین تلاش موفق شوید شرکت خود را به بازار متصل کنید، بنابراین نکاتی که باید در نظر بگیرید عبارتند از:
آن را کوتاه، حرفه ای و مطابق با هویت برند شخصی خود نگه دارید.
سعی کنید از کلمات کلیدی مرتبط با صنعت املاک و مستغلات استفاده کنید.
از استفاده از نام خود خودداری کنید مگر اینکه شهرت شما از قبل تثبیت شده باشد.
از به کار بردن کلمات اختصاری یا اختصاری خودداری کنید.
انواع دامنه خود را با غلط املایی بخرید تا کاربران هنگام تلاش برای دسترسی به شما به وب سایت های دیگر هدایت نشوند.
- ناوبری بصری و طراحی پاسخگو.
به طور معمول، یک وب سایت املاک و مستغلات حاوی اطلاعات زیادی است که ممکن است ناوبری آن دشوار شود. با این حال، یک تجربه کاربری خوب به این معنی است که مردم مجبور نیستند وقت خود را برای یافتن راه خود در وب سایت شما تلف کنند. اطمینان حاصل کنید:
یک صفحه تماس
صفحه درباره ما
یک منوی زیبا، آموزنده و تعاملی
تجربه مشاهده و تعامل بهینه
ارکان توسعه وب سایت املاک شما
ویژگی های ضروری یک وب سایت املاک و مستغلات
علاوه بر این، لیستی از ویژگی های اساسی سایت املاک وجود دارد که ستون فقرات آن را تشکیل می دهند. این اجزای اولیه مورد نیاز برای ساخت یک سایت املاک و مستغلات شامل لیست ویژگی های زیر است:
- دسترسی به خدمات فهرست چندگانه.
یک وب سایت خوب مشاور املاک باید کاربران را به داده های MLS متصل کند. MLS به عنوان پایگاه داده محلی املاک برای فروش، به فروشندگان و صاحبان اموال اجازه می دهد تا دارایی خود را برای چندین نماینده قابل مشاهده و در دسترس داشته باشند. ادغام MLS وب سایت یک نماینده را مستقیماً به پایگاه داده محلی MLS متصل می کند. اشکال این نوع ادغام این است که دسترسی انحصاری نیست، اگرچه کل فرآیند به روشی ساده و راحت مدیریت و پیکربندی می شود. این تبادل اطلاعات اینترنتی (IDX) است که امکان استخراج داده های فهرست شده از MLS و ادغام آن ها در وب سایت شما را فراهم می کند. - جستجوی زنده.
جستجوی املاک و مستغلات و اجاره باید نتایج مناسبی را ارائه دهد. برای اینکه این اتفاق بیفتد، باید مجموعه جامعی از فیلترهای جستجو را در اختیار کاربران قرار دهید: نوع فهرست (خرید، اجاره یا فروش)، قیمت، نوع خانه، تعداد اتاق خواب، امکانات رفاهی، سال ساخت و موارد دیگر. یک ابزار ویژه به نقشه برداری از مرزهای جستجوی دقیق اجازه می دهد تا محله ای را که کاربر می خواهد یک ملک را در آن پیدا کند، به تصویر بکشد. - مجموعه ای از تصاویر کافی برای هر دارایی املاک و مستغلات.
اگرچه ناوبری بصری و طراحی پاسخگو تجربه کاربری خوبی را برای بازدیدکنندگان وب سایت شما تضمین می کند، موفقیت یک سایت در تعداد معاملات بسته شده با کمک آن سنجیده می شود. اما ابتدا، خریداران یا مستاجران آینده باید علاقه مند شوند. این علاقه با تصاویر دارای ظاهر حرفه ای تحریک می شود. تصاویر مرتبط و با وضوح بالا برای خود صحبت می کنند، بنابراین ایده خوبی است که الزامات دقیقی را برای اندازه، فرمت و وضوح عکس در پلتفرم خود تعیین کنید. - گشت های ویدیویی یا مجازی.
یک گشت و گذار در داخل یک خانه انتخابی، حتی بیشتر از جزئیات و با کیفیت ترین مجموعه تصاویر، درباره دارایی املاک و مستغلات حرف میزند. گشت و گذار ویدیویی یک جایگزین عالی است اما فناوری های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی به نوبه خود می توانند اطلاعات کلی اما در عین حال جامعی در مورد مدل سازی بیرونی و داخلی در اختیار کاربران قرار دهند. - پیام رسانی.
برای یافتن یک مکان عالی، یک خریدار باید الزامات خود را به وضوح بیان کند در حالی که فروشندگان و مشاوران املاک باید به اندازه کافی به این بازجویی ها پاسخ دهند. بنابراین یک ابزار پیام رسانی داخلی باید برای همه راحت باشد. این می تواند یک چت زنده باشد، که سریع ترین راه برای دریافت بازخورد است، یا سیستمی از پیام های متنی، صوتی و تصویری مستقیم برای تماس با صاحبان املاک یا مشاوران املاک.
ویژگی های پیشرفته وب سایت املاک و مستغلات
اگر ویژگیهای اساسی ستون فقراتی هستند که از یک وبسایت قوی و سازگار با موتور جستجو پشتیبانی میکنند، ویژگی های پیشرفته یک پلت فرم وب املاک و مستغلات گزینه های بیشتری را ارائه می دهد.
برای بهبود تجربه کاربر
تعداد زیادی از مستاجران یا خریداران احتمالی مشتاق هستند تا حد امکان نظرات را در مورد املاک بدانند. بنابراین، شما باید اطمینان حاصل کنید که چنین امکاناتی برای نمایش این جزئیات در وب سایت شما وجود دارد. به عنوان مثال، رنگبندی محلههای شهر و گفتن اینکه آیا آنها بد، خیلی بد، خنثی، خوب یا عالی هستند، تصور واضحتری از محل قرارگیری ملک میدهد. این ویژگی امکان نمایش نتایج جمع آوری هزاران اطلاعات را فراهم می کند: جمعیت شناسی، نرخ جرم و جنایت، قیمت متوسط املاک و غیره، در حالی که 15 سال پیش تنها مشاوران املاک به این نوع اطلاعات دسترسی داشتند.
تقویم. با اتصال یک ابزار تقویم به پلتفرم املاک خود، به کاربران اجازه میدهید در دسترس بودن آژانسهای املاک را بررسی کنند و امکان رزر ملک را داشته باشند. به این ترتیب، صاحبان املاک، مشاوران املاک و مشتریان می توانند به تقویم دسترسی داشته باشند، جزئیات رویدادها را مشاهده و ویرایش کنند، مگر اینکه از انجام این کار جلوگیری کنند. علاوه بر این، میتوانید برای راحتی بیشتر، همگامسازی پروفایلهای کاربر را با منابع خارجی مانند Google Calendar یا Apple Calendar فعال کنید.
ماشین حساب. این ویژگی با در نظر گرفتن معیارهایی مانند درآمد سالانه خانوار، حقوق و سایر درآمدها (قبل از مالیات)، مدت وام مسکن، نرخ بهره و موارد دیگر، ابزاری مالی برای محاسبه استطاعت خانه ارائه میکند. همچنین، زمانی که تفاوت بین هزینه خرید و اجاره یک دارایی املاک و مستغلات به راحتی نشان داده شود بسیار عالی است.
مراحل توسعه وب املاک و مستغلات
- از موجودی لازم اطمینان حاصل کنید. برای اینکه وب سایت املاک و مستغلات شما عالی باشد، ساختار آن باید به خوبی برنامه ریزی و طراحی شده باشد. بنابراین، از همان ابتدا، ویژگی های اولیه و پیشرفته ای را که می خواهید آن را بسته بندی کنید، برشمارید و بنابراین مشکل را آسان کنید. سپس، سعی کنید هدف خود را از توسعه یک وب سایت، اهداف اصلی از انجام این کار، فرموله کنید و بررسی کنید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند.
- یک محدوده قیمت را انتخاب کنید و یک تیم توسعه را جمع آوری کنید. هنگامی که اهداف تجاری و شخصی شما به خوبی تعریف شده است، مشخص کنید که انتظار دارید توسعه وب سایت در چه محدوده قیمتی قرار گیرد. با در نظر گرفتن همه این موارد، احتمالاً به ارزش پول خود خواهید رسید. در ضمن می توانید یک شرکت توسعه نرم افزار را برای همکاری انتخاب کنید. هنگامی که تیم مناسب پیدا شود، به احتمال زیاد اهداف خود را کمی تغییر خواهید داد. یک مشارکت قوی، تمایل به مشارکت در گفتگو و تبادل ایده، کلید تضمین نتایج نهایی بهتر است.
- وایرفریم ها، موکاپ ها و نمونه های اولیه. در این مرحله ساختار وب سایت شما در حال شکل گیری است. وایرفریم، ساخت مدلسازی که بر این وایرفریمها متکی است و نمونهسازی اولیه طراحی وبسایت آینده شما، همگی برای ایجاد سایتی خوب هستند که تأثیر اولیه خوبی بر جای بگذارند. طراحی یک وب سایت با کارایی بالا نیاز به برنامه ریزی دارد، بنابراین لوگو، طرح رنگ، تصاویر و سایر عناصر رابط کاربری شما باید به صورت متوالی و پیوسته در هر صفحه مرتب شوند. از آنجایی که کاربران وظایف را به ترتیب خاصی انجام می دهند، مطمئن شوید که عناصر را به گونه ای سازماندهی کنید که آن ترتیب را منعکس کند و به کاربران کمک کند در محتوای شما پیمایش کنند.
- کد نویسی. تصمیماتی که در طول فرآیند آماده سازی گرفته می شود باید برای همه افراد درگیر شفاف باشد و بین آنها ابلاغ شود. تکمیل تمام مراحل مقدماتی زمینه را برای اجرای موفق پروژه فراهم می کند. هنگامی که مشخصات فنی صادر شد، توسعه دهندگان نرم افزار استخدام شده با دانستن ویژگی های مورد نیاز، فناوری مناسب را انتخاب خواهند کرد. آنها همچنین می توانند از تم ها، API ها، ماژول ها بهره ببرند و از IDX، MLS و SEO بهره مند شوند.
- تضمین کیفیت و بررسی. تمام کارهایی که قبلا انجام شده است باید اکنون توسط مهندسین تضمین کیفیت ماهر بررسی شود. در نتیجه، اطمینان حاصل می شود که وب سایت املاک و مستغلات کاربرپسند است و تجربه ای بی عیب و نقص را به صاحبان املاک، خریداران، مستاجران و مشاوران املاکی که از آن بازدید می کنند، ارائه می دهد.
با ایجاد اعتماد بستن بسیاری از معاملات املاک تجاری و مسکونی که قبلاً هرگز انجام نشده است، آسان تر می شود.
هنگامی که تیمی از مهندسان نرم افزار ماهر را گرد هم می آورید، شانس خود را برای موفقیت و در نهایت به دست آوردن یک وب سایت عالی چند برابر می کنید.