چه صفحاتی وب سایت یک فروشگاه را تشکیل می دهند؟
ضروری ترین مواردی که به ذهن می رسد صفحه اصلی، صفحه محصول، سبد خرید و پرداخت است.
اما یک سایت فروشگاهی به بیشتر از اینها احتیاج دارد.
در اینجا 25 صفحه مهم برای وب سایت تجارت الکترونیک شما آمده است:
- صفحه اصلی
صفحه اصلی مهم است، هیچ سوالی در مورد آن وجود ندارد. این اغلب اولین برداشتی است که یک برند ایجاد می کند و معمولاً اولین صفحه ای است که در طراحی تجارت الکترونیک باید به آن پرداخت.
صفحه اصلی می تواند شامل تبلیغات، محصولات و دسته بندی های ویژه باشد. ارزش پیشنهادی باید واضح باشد، مانند آنچه که برند یا محصولات را منحصر به فرد می کند و هرگونه ضمانت برند مانند ارسال رایگان باید برجسته شود.
در حالی که صفحه اصلی به عنوان درب ورودی سایت در نظر گرفته می شود، به خاطر داشته باشید که افراد همیشه از طریق صفحه اصلی وارد نمی شوند و ممکن است از طریق پیوندهای مستقیم به صفحات دیگر وارد شوند.
- نمایش دسته بندی ها
این به صفحه برای دسته بندی های پربازدید، مانند زنان یا الکترونیک، اشاره دارد که به جای فهرست کردن همه محصولات، یک نمای کلی از آنچه در آن دسته است نشان می دهد و مشتریان را به زیرمجموعه محصولی که به دنبال آن هستند راهنمایی می کند.
در صورت وجود بیش از دو سطح، مانند زنانه > تاپ > ژاکتها، ممکن است از صفحات نمای کلی چند دسته استفاده شود.
- صفحه دسته بندی
صفحه دسته بندی، نمای فهرستی از محصولات برای یک دسته یا زیرمجموعه خاص است که معمولاً در یک طرح شبکه ای نمایش داده می شود. اغلب شامل فیلترهایی می شود تا کاربر بتواند آنچه را که به دنبالش است پیدا کند.
تمرکز این صفحه در مقایسه با نمای کلی، بر این است که کاربر به طور همزمان محصولات زیادی را مرور و مشاهده کند.
- صفحه محصول
گاهی اوقات به عنوان صفحه جزئیات محصول نامیده می شود، این نمای فردی از یک محصول با جزئیات کامل محصول و قیمت است. فراخوان اصلی دکمه افزودن به سبد خرید است.
افزودن نظرات، محصولات مرتبط و محتوای تولید شده توسط کاربر از رسانههای اجتماعی به این صفحه میتواند به جذب مشتریان برای افزودن به سبد خرید کمک کند.
- جستجو و نتایج جستجو
سایت های تجارت الکترونیک باید قابلیت جستجو داشته باشند، به خصوص برای سایت هایی با طیف وسیعی از محصولات. فیلد جستجو معمولاً در منوی ناوبری قرار دارد.
مطمئن شوید که نحوه نمایش نتایج را در صفحه نتایج در نظر بگیرید. این صفحه اغلب از الگوی صفحه دسته بندی پیروی می کند، یا می تواند طراحی منحصر به فرد خود را داشته باشد. پیاده سازی «جستجوی پیشنهادی»، محصولات را در حالی که مشتری در حال تایپ کردن است نشان می دهد تا نیازی به رفتن به صفحه نتایج جستجوی اختصاصی نداشته باشد.
- ورود/ایجاد حساب کاربری
سایتهای تجارت الکترونیک با عملکرد حساب به مشتریان اجازه میدهند دادههایی مانند تاریخچه سفارش و اطلاعات پرداخت را ذخیره کنند و میتوانند تعاملات دیگری مانند مدیریت فهرست آرزوها، جمعآوری پاداش/ امتیازات وفاداری و دسترسی ویژه به معاملات را فعال کنند.
فرم ورود/ایجاد حساب کاربری میتواند در صفحه خودش باشد یا بهعنوان یک مدال یا کشویی در نظر گرفته شود. اطمینان حاصل کنید که ایجاد یک حساب کاربری از طریق فیلدهای ورود (و بالعکس) قابل دسترسی است.
فیلدهای ورود به عنوان یک حالت از American Eagle به مشتریان امکان دسترسی سریع برای ایجاد یک حساب کاربری یا ورود به حساب موجود را می دهد.
- مینی سبد خرید
«سبد کوچک» از نظر فنی یک صفحه نیست، اما یک نمای ضروری برای گنجاندن آن در سایت فروشگاه شما است. هنگامی که کاربر موردی را به سبد خرید خود اضافه می کند، ارائه بازخورد بصری مهم است، و سبد خرید کوچک دقیقاً این کار را انجام می دهد. سبد خرید کوچک اغلب به شکل کشویی یا فلای اوت است که از نماد سبد خرید در ناوبری یا یک مدال در صفحه می آید.
این همچنین یک فرصت عالی برای ترغیب کاربر به ادامه خرید با نشان دادن میزان نزدیکی آنها به ارسال رایگان و ارائه محصولات مرتبط است.
- صفحه سبد خرید
سبد خرید باید همه چیزهایی را که کاربر اضافه کرده است فهرست کند و توانایی ایجاد تغییرات را برای کاربر داشته باشد.
نشان دادن هزینه تخمینی حمل و نقل و فیلد کد تبلیغاتی در این مرحله، تمرین خوبی است تا کاربر بتواند ایده خوبی از هزینه نهایی خود بدون وارد شدن عمیق به فرآیند تسویه حساب داشته باشد و نیز می تواند فرصتی برای افزایش فروش محصولات مرتبط باشد.
- ورود و خروج به سیستم/ مهمان
پس از اینکه کاربر سبد خرید خود را بررسی کرد، بهترین زمان برای ترغیب کاربر برای ورود به سیستم (اگر قبلاً وارد نشده است) است تا با استفاده از اطلاعات ذخیره شده، تجربه پرداخت سریعتری داشته باشد.
ممکن است کاربر بخواهد با ایجاد یک حساب کاربری یا به خاطر سپردن رمز عبور خود سر و کار نداشته باشد، بنابراین امکان پرداخت به عنوان مهمان را فراهم کنید، که لازم است تمام اطلاعات خود را پر کند.
- حمل و نقل
صفحه ارسال در صندوق باید شامل فیلدهای فرم مورد نیاز برای جمع آوری آدرس حمل و نقل باشد. اغلب یک چک باکس برای استفاده از همان آدرس حمل و نقل برای آدرس صورتحساب وجود دارد.
- پرداخت
مرحله پرداخت شامل فیلدهای فرم برای وارد کردن اطلاعات پرداخت است. این ممکن است شامل فیلدهایی برای وارد کردن آدرس صورتحساب باشد، به خصوص اگر با آدرس حمل و نقل متفاوت باشد.این مرحله همچنین میتواند شامل گزینهای برای وارد کردن کارتهای هدیه، امتیازهای پاداش یا کدهای تبلیغاتی یا پرداخت با امتیاز پاداش یا اعتبار فروشگاه هم باشد.
- بررسی پرداخت
این یک گام مهم برای بررسی همه موارد خریداری شده، اطلاعات حمل و نقل، روش پرداخت، تخفیفها و هزینههای اضافی مانند مالیات یا ارسال سریع است.
- تایید سفارش
هنگامی که مشتری سفارش را ارسال کرد، یک پیام تشکر زیبا به او بدهید و تأیید کنید که سفارش خود را با موفقیت ثبت کرده است. نمایش جزئیات سفارش و اطلاعات نحوه تغییر سفارش، در صورتی که کاربر پس از ارسال اشتباهی مرتکب شده باشد، مفید است.
اگر این یک تسویه حساب مهمان بود، از فرصت استفاده کنید و از کاربر بخواهید یک حساب کاربری ایجاد کند تا تمام اطلاعاتی را که به تازگی ارسال کرده ذخیره کند.
- سفارشات من / تاریخچه سفارش
در صفحه سفارشات هر گونه سفارش فعلی و همچنین تمام سفارشات گذشته فهرست می شود تا کاربر بتواند به خریدهای قبلی مراجعه کند.
- نمایش سفارش فردی
این صفحه مانند رسید سفارش است که باید شامل جزئیات کامل آن سفارش باشد، از چیزی که خریده اند تا جایی که به آن ارسال شده است. بسته به پیچیدگی پلت فرم فروشگاه و ادغام آن با نرم افزار حمل و تکمیل، ممکن است یک شماره رهگیری نیز در هر سفارش گنجانده شود.
هدف فراتر از جزئیات سفارش است و شامل اقدامات مفیدی است که می توانید انجام دهید، مانند ردیابی، گزارش/رفع مشکل یا بازگرداندن آن.
- مشخصات من / تنظیمات حساب
این صفحه چه با عنوان «نمایه من»، «تنظیمات من»، «اطلاعات حساب» و غیره برچسبگذاری شود،شامل تمام فیلدهای اصلی حساب، مانند نام، ایمیل و تغییر جزئیات رمز عبور و شامل هر گونه اطلاعات اضافی که از کاربر جمع آوری می شود است.
حساب مشتری همچنین مکانی عالی برای ارائه دسترسی به موارد ذخیره شده در فهرست علاقه مندی هاست. اکثر شرکتها فقط با اجازه دادن به مشتری برای ذخیره یک مورد در لیست علاقه مندیها انگیزه ثبت نام حساب را فراهم میکنند.
جزئیات برنامه پاداش و وفاداری نیز میتواند در صفحه نمایه وجود داشته باشد و به مشتریان این امکان را میدهد تا موجودی جوایز خود را ببینند، نحوه کسب درآمد را بیاموزند و جوایز خود را در سفارش خود اعمال کنند.
- تنظیمات پرداخت
صفحه تنظیمات پرداخت (یا مدیریت پرداخت) اطلاعات پرداخت ذخیره شده (جمع آوری شده از سفارشات قبلی) را فهرست می کند و به مشتریان امکان به روز رسانی یا حذف آن اطلاعات را می دهد.
- آدرس ها
این صفحه آدرس های حمل و نقل ذخیره شده (همچنین از سفارش های قبلی جمع آوری شده) را با قابلیت به روز رسانی یا حذف فهرست می کند.
- با ایمیل و پیامک ثبت نام کنید
ایمیل و اس ام اس راه حیاتی تجارت الکترونیک هستند. این یک راه مطمئن برای تضمین بازگشت مشتریان و بازار برای مشتریان بالقوه علاقه مند است.
سایت های فروشگاهی باید ثبت نام را برای بازدیدکنندگان علاقه مند آسان کنند. این نباید یک صفحه اختصاصی باشد – می توانید یک فیلد ساده در پاورقی یا یک پاپ آپ انتخاب کنید. انگیزه ای برای ثبت نام فراهم کنید، مانند تخفیف حمل و نقل رایگان و یک نمای کلی از نوع ایمیل هایی که دریافت می کنند ارائه دهید.
فراموش نکنید که پیام تأیید پس از ارسال را در نظر بگیرید. این نیز می تواند صفحه جداگانه داشته باشد یا در ناحیه modal/footer بارگیری شود.
توضیحات بیشتر در مورد ایمیل مارکتینگ را در اینجا بخوانید
- مرجوعی
مرجوعی بخش مهمی از خرید آنلاین است، به همین دلیل است که همیشه باید یک لینک واضح به صفحه برگشت در فوتر وجود داشته باشد. این صفحه همچنین باید در هنگام پرداخت قابل دسترسی باشد
از آنجایی که ممکن است زمانی که کاربر در مورد خط مشی بازگشت مطمئن نیست و نمی تواند خرید خود را با اطمینان کامل کند، رها کردن سبد خرید اتفاق می افتد.
- حمل و نقل
یک سوال بزرگ در ذهن خریداران آنلاین، زمان و هزینه حمل و نقل است، بنابراین یک صفحه اطلاعات حمل و نقل که با آسانی یافت شود ضروری است. شامل اطلاعاتی در مورد سیاست های حمل و نقل بین المللی و برنامه ویژه حمل و نقل در تعطیلات است.
- راهنما / تماس با ما
به مشتریان خود مکانی متمرکز بدهید تا راه هایی برای ارتباط با پشتیبانی مشتری پیدا کنند، چه از طریق آدرس ایمیل، شماره تلفن، فرم، یا چت زنده با صفحه راهنما یا تماس با ما. بسیاری از سایتها پرسشهای متداول را با تماس با ما ترکیب میکنند تا به سوالاتی که ممکن است بارها در گذشته مطرح شدهاند پاسخ دهند.
اهمیت صفحه تماس با ما را دست کم نگیرید – خدمات مشتری محرک بزرگی برای رشد کسب و کار است و در دسترس بودن و آسان کردن خدمات مشتری تجربه برتری را برای کاربران به ارمغان میآورد و مردم را وادار میکند تا اخبار فروشگاه و برند را منتشر کنند.
- لوکیشن فروشگاه / از کجا بخریم
هنگامی که فروشگاه دارید، برخی از بازدیدکنندگان تنها با هدف یافتن مکان فروشگاه نزدیک خودشان به سایت می آیند. به همین ترتیب، اگر برند شما فروشگاه خود را ندارد اما محصولات آن توسط خردهفروشان دیگر به فروش میرسد مهم است که صفحهای برای کاربران فراهم کنید تا ببینند چه کسانی برند را در اختیار دارند و کجا میتوانند آن را خریداری کنند.
- صفحه جزئیات فروشگاه
در صفحه مکان یاب فروشگاه جزئیات کاملی در مورد نقشه و ساعات کاری ارائه دهید.
- شرایط و ضوابط، سیاست حفظ حریم خصوصی، و خط مشی دسترسی به وب
مانند همه سایت ها، فراموش نکنید که موارد قانونی را نیز لحاظ کنید