7 نوع محتوای محبوب و نحوه استفاده از آنها
محتوا واحد پول اینترنت است و صدها نوع دارد که برندها می توانند روی ایجاد آن تمرکز کنند تا مخاطبان را درگیر کنند، به بازارهای هدف جدید دست یابند، ارزشی برای مشتریان قائل شوند و به چشم اندازهای جدید برسند.
اما با توجه به انواع مختلف محتوایی که در بازار وجود دارد، برای برندها دشوار است که بدانند روی کدام یک از آنها تمرکز کنند. بنابراین امروز قصد داریم به بررسی هفت نوع محتوای برتر و نحوه استفاده از آنها برای رشد بپردازیم.
- وبلاگ ها
وبلاگ نویسی هم زمان با اینترنت وجود داشته ، اما این روش در طول سال ها پیچیده تر شده است، به خصوص زمانی که صحبت از کسب و کارهایی می شود که از وبلاگ ها برای جذب مخاطبان استفاده می کنند.
وبلاگ های امروزی مطالب مرتبط، با کیفیت و خوب در مورد موضوعاتی هستند که مخاطبان شما آن را جالب می دانند، بنابراین می توانند ابزاری عالی برای ایجا روابط ، قدرت، اعتماد و در نتیجه جذب افراد باشند. از دیگر مزایای وبلاگ این است که پستها به راحتی نوشته و منتشر میشوند، بسیار قابل اشتراکگذاری هستند و به راحتی توسط موتورهای جستجو کشف میشوند.
بهترین شیوه های وبلاگ نویسی: اگر وبلاگ خود میزبانی ندارید، می توانید از خدماتی مانند WordPress، Tumblr، Medium و Blogger استفاده کنید. با این حال، وبلاگ نویسی یک کار منظم است و شما باید آماده باشید که هر چند روز یک بار پست کنید. شما باید همیشه در هر پست یک فراخوان برای اقدام بگنجانید و وبلاگها را به یکدیگر و به محتوای دیگر پیوند دهید تا به خوانندگان کمک کنید اطلاعات بیشتری درباره شما پیدا کنند.
همچنین باید پست های خود را با کلمات کلیدی مرتبط بهینه سازی کنید، البته تا زمانی که به طور یکپارچه و طبیعی کار شده باشند. در نهایت، مطمئن شوید که بر موضوعاتی تمرکز میکنید که مخاطبان شما علاقه مند هستند و از تخصص خود در مورد موضوعات برای ایجاد اقتدار و اعتماد استفاده میکنید.
- فهرست ها
فهرست مقاله ها ممکن است تا حدودی حیله گرانه به نظر برسند، اما بسیار محبوب هستند. یکی از دلایلی که آنها بسیار محبوب هستند این است که خواندنشان آسان است، جالب و از نظر بصری جذاب هستند و قابلیت اسکن و اشتراک گذاری دارند.
از منظر ایجاد محتوا نوشتن فهرست آسان است، با این حال، این بدان معنا نیست که شما می توانید بدون فکر کردن در مورد محتوا فهرستی را جمع آوری کنید، زیرا حتی این نوع محتوا نیز باید آموزنده و با کیفیت باشد.
بهترین شیوههای فهرستنویسی: همیشه به یاد داشته باشید که عنوانهای فرعی خود را در فهرست شمارهگذاری کنید و مطمئن شوید که شماره با عنوان مطابقت دارد. در غیر این صورت، خوانندگان را گیج خواهید کرد. مانند سایر انواع محتوا، فهرست ها باید هنوز دارای مقدمه و نتیجه گیری باشند و باید با کلمات کلیدی مرتبط بهینه شوند. شما می توانید به تعداد دلخواه اعداد در لیست های خود داشته باشید و لیست های طولانی هم به اندازه لیست های کوتاه تر قابل قبول هستند، اما جزئیات همیشه مهم ترند.
ارائه عناوین جذاب و منحصر به فرد بخش مهمی از نوشتن لیست مقالات است، اما مطمئن شوید که عنوان با محتوا مطابقت دارد.
- کتاب های الکترونیکی
کتابهای الکترونیکی نوعی محتوای طولانی هستند و همانطور که از نامشان پیداست اغلب به صورت PDF یا در قالب HTML در دسترس هستند. این نوع محتوا می تواند به شما یک خروجی عالی برای به اشتراک گذاشتن دانش و تخصص خود در مورد یک موضوع خاص بدهد. کتابهای الکترونیکی چندین مزیت دارند، از جمله تولید سرنخ، ایجاد قدرت، افزایش فهرست ایمیلها و افزایش محتوای کلی .
بهترین شیوه های کتاب الکترونیکی: تمرکز اصلی یک کتاب الکترونیکی باید ارائه راه حل باشد. در غیر این صورت، برای مخاطبان شما ارزشی نخواهد داشت. بنابراین، زمان صرف شده برای تبلیغات را به حداقل برسانید و بیشتر روی راه حل های کلی تمرکز کنید. یک قانون کلی خوب برای کتاب های الکترونیکی: عناصر تبلیغاتی را بین 5 تا 10 درصد از محتوا نگه دارید. این نوع محتوا به تحقیق، زمان ونگارش با کیفیت نیاز دارد، بنابراین بهتر است قبل از شروع برنامه ریزی داشته باشید.
کتابهای الکترونیکی میتوانند طولانی باشند، بنابراین حتماً محتوا را با استفاده از فصلها، عنوانهای فرعی، گرافیک، اینفوگرافیک و سایر عناصر قالببندی جالب تقسیم کنید. همچنین باید برای عنوان و طراحی زمان بگذارید زیرا این چیزی است که خوانندگان را جذب و درگیر می کند.
- اینفوگرافیک
اینفوگرافیکها از جمله محبوبترین انواع محتوایی هستند که میتوانید ایجاد کنید، و این به این دلیل است که اطلاعات زیادی (مانند آمار، تحقیقات و دادههای دیگر) را به روشی بصری که جذاب، قابل هضم و قابل اشتراکگذاری است، ارائه میکند.
در واقع، اینفوگرافیک ها سه برابر بیشتر از سایر انواع محتوا در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند، بنابراین می توانند به شما در ساخت بک لینک و همچنین افزایش مخاطبان کمک کنند.
بهترین روش های اینفوگرافیک: ایجاد یک اینفوگرافیک یک هنر است و انواع زیادی وجود دارد
نکاتی که باید در هنگام طراحی از آنها آگاه بود: مهم است که فضای سفید زیادی را در متن قرار دهید تا آن را تمیز و منظم نگه دارید. در بسیاری از اینفوگرافیک ها محتوا به بخش هایی تقسیم میشود تا اطلاعات را جدا ارائه دهد و رنگ های مکمل هم برای حفظ علاقه در آن استفاده می شود. برای اطمینان از وضوح، یک عنوان ایجاد کنید و از فونت های واضحی استفاده کنید که به راحتی قابل خواندن باشد.
- ویدئو
ویدئو فرم بسیار موفقی از محتوا است و انتظار میرود تا سال 2022 80 درصد از کل ترافیک وب را به خود اختصاص دهد. علاوه بر این، 96 درصد از مصرفکنندگان ویدیوهای محصول را مفید میدانند و تقریباً 75 درصد احتمال بیشتری دارد که پس از تماشای یک ویدیو خرید کنند.
هر نوع محتوای ویدیویی به شما کمک می کند تا جذب مخاطب کنید، اشتراک گذاری ها ، نظرات و تبدیل ها را افزایش دهید و ترافیک سایت را بالا ببرید. انواع دیگر ویدیوهایی که می توانید در نظر بگیرید عبارتند از مصاحبه، نمایش های فراخوان، پشت صحنه و ویدیوهای توضیحی.
بهترین شیوه های ویدیو: دقیقاً مانند کتاب های الکترونیکی و سایر اشکال محتوا، هدف اصلی یک ویدیو باید با پاسخ دادن به سؤالات، ارائه راه حل ، پرداختن به نکات مهم یا ارائه اطلاعات مرتبط به مخاطبان باشد.
به یاد داشته باشید، شما در حال تولید محتوا هستید، نه تبلیغات. ویدیوها را بین دو تا سه دقیقه نگه دارید و حتماً یک CTA در پایان قرار دهید که بینندگان را به صفحه فرود یا وب سایت شما بفرستد. پس از آماده شدن ویدیو، آن را در سایت هایی مانند Vimeo و YouTube آپلود کنید تا کیفیت بیشتری داشته باشد. در آخر آنها را در پست های تکمیلی جاسازی کنید و از طریق وبلاگ خود به اشتراک بگذارید.
- راهنما ها
دستورالعملها و محتوای آموزشی در مورد نحوه انجام هر کاری ،دستیابی به آن کار ،ساختن چیزی یا خیلی موارد دیگر میپردازند. ماهیت دقیق آموزش شما به مخاطبان و صنعت شما بستگی دارد، اما این نوع محتوا برای به اشتراک گذاشتن تخصص، ایجاد اعتماد و افزایش ایمیل عالی است.
یکی از مهم ترین چیزهایی که باید در مورد آموزش ها به خاطر بسپارید این است که آنها باید از نظر نوشتاری با کیفیت باشند زیرا باید واضح، مختصر و دقیق باشند و به خوانندگان بگویید که چگونه کار را انجام دهند. چیدمان و طراحی باید خوانایی قطعه را آسان کند، کار را به مراحل قابل مدیریت تقسیم کند و احتمالاً شامل گرافیک، نمودار، اسکرین شات، فیلم و سایر عناصر گرافیکی باشد تا نکات مهم یا مراحلی را که به سختی کامل میشود نشان دهد.
فراموش نکنید که در صورت امکان فهرستی از مطالب مورد نیاز را درج کنید و مطمئن شوید که تمام اطلاعاتی که خوانندگان برای دستیابی به هدف خود نیاز دارند را به طور کامل بررسی کرده اید.
- مطالعات موردی
مطالعات موردی روش خوبی برای مرتبط ساختن مسائل هستند زیرا از مثالهای کهن الگویی برای نشان دادن نقاط مهم و چالشهایی که ممکن است مخاطبان شما با آن مواجه شوند، استفاده میکنند. دلیل دیگر انتخاب محتوای خوب این است که به مشتریان بالقوه نشان می دهد چگونه برند، محصولات یا خدمات شما می تواند به حل مشکلاتی که ممکن است تجربه کنند کمک کند و این باعث تقویت روابط و ایجاد وفاداری می شود.
برای ایجاد یک مطالعه موردی موثر، با خلاصه کردن مشکلی که مشتری با آن روبرو بود شروع کنید. در مرحله بعد، ضمن ارائه مثالهای عملی و گام به گام که مشتریان میتوانند از آن برای تکرار فرآیند استفاده کنند، راه حل را بررسی کنید. در نهایت، خلاصه ای از نتایجی که مشتری با استفاده از محصولات یا خدمات شما به دست آورده ارائه دهید.
برای اینکه محتوا جذاب و قابل ربط باشد، بیشتر به آن به عنوان یک داستان موفقیت فکر کنید تا یک مطالعه موردی و بر چگونگی و چرایی داستان تمرکز کنید. در نهایت، ارائه یک نتیجهگیری که شامل یک CTA قوی است را فراموش نکنید.
محتوا راهی است که شما اطلاعات را ارائه می دهید، مخاطبان را درگیر می کنید، ترافیک را هدایت می کنید، مکالمه را شروع می کنید یا با مشتریان احتمالی به صورت آنلاین ارتباط برقرار می کنید. بنابراین، انتخاب نوع محتوا برای کسب و کار و مخاطبانتان، می تواند استراتژی شما را به سطح بالاتری برساند و به شما در دستیابی به اهدافی که می خواهید برسید کمک کند.