بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ
مطمئناً روشهای جدیدتر دیگری برای برقراری ارتباط با مخاطبان و مشتریان شما وجود دارد. روش های ارتباطی مانند رسانه های اجتماعی، چت زنده و بسیاری دیگر. با این حال، با بیش از 4 میلیارد نفرکاربر، ایمیل پادشاه کانال های بازاریابی است.
علاوه بر این، بازاریابی ایمیلی به ازای هر دلار خرج شده، بازگشت سرمایه 38 دلاری دارد، به این معنی که سزاوار جایگاهی در جعبه ابزار هر بازاریاب است.
بازاریابی ایمیلی همچنان به عنوان موثرترین کانال بازاریابی رتبه بندی می شود که از رسانه های اجتماعی، سئو و بازاریابی وابسته پیشی می گیرد.
با وجود افزایش شبکه های اجتماعی، مردم بیشتر از سایر پلتفرم ها از ایمیل استفاده می کنند. به هر حال، اگر کسی آنجا نباشد، بازاریابی چه فایده ای دارد؟
دادهها نشان میدهد که اکثر مردم ایمیل دارند و این تعداد هر سال افزایش مییابد.به همین دلیل است که ساخت یک کمپین بازاریابی ایمیلی موفق مهمتر از همیشه است.
ایمیل مارکتینگ چیست؟
بازاریابی ایمیلی عمل ارسال پیام های تبلیغاتی به افراد در مقادیر انبوه است. معمولاً برای ایجاد فروش یا سرنخ است و ممکن است حاوی تبلیغات باشد.
وارد شدن به صندوق ورودی یک نفر مانند دعوت شدن به خانه او برای شام است. اگر از شما بخواهند کفش هایتان را در بیاورید، شما با احترام این کار را انجام می دهید.در مورد بازاریابی ایمیلی هم همینطور است، بنابراین قبل از شروع، میخواهم به شما یادآوری کنم که همیشه بهترین رفتار خود را داشته باشید و به یاد داشته باشید که شما در صندوق ورودی آنها مهمان هستید.
بازاریابی ایمیلی چگونه کار می کند؟
بازاریابی ایمیلی یکی از بهترین راهبردهاست، به این دلیل که نسبتاً شهودی و اغلب خودکار است.
در شکل اصلی خود، یک کمپین بازاریابی ایمیلی موثر، به سه عنصر ضروری نیاز دارد:
- فهرست ایمیل
برای اینکه بتوانید کمپین ایمیلی موفقی داشته باشید، به یک لیست ایمیل فعال نیاز دارید. این پایگاه اطلاعاتی از مخاطبینی است که به ارتباط با برند شما ابراز علاقه کرده اند.
راه های زیادی برای ایجاد لیست ایمیل وجود دارد. یکی از سادهترین راهها این است که در ازای آدرسهای ایمیلشان، یک پیشنهاد ارائه دهید که مخاطب شما به آن علاقه دارد، مانند یک کوپن.
- یک ارائه دهنده خدمات ایمیل
ارائه دهنده خدمات ایمیل (ESP) که به عنوان پلت فرم بازاریابی ایمیلی نیز شناخته می شود، نرم افزاری است که میتواند لیست ایمیل شما را مدیریت کند و همچنین به طراحی و اجرای کمپین های بازاریابی ایمیل خودکار هم کمک می کند.
استفاده از ESP به شما این امکان را میدهد تا اقداماتی را که توسط مخاطب هدف شما صورت میگیرد به صورت خودکار پاسخ دهید و هر تعامل با آنها را شخصی کنید. اینگونه نرخ تعامل و تبدیل به طور کلی بهبود مییابد.
- تعریف اهداف
برای دستیابی به بسیاری از اهداف تجاری می توانید از بازاریابی ایمیلی استفاده کنید. به عنوان مثال:
فروش
افزایش آگاهی از برند
حفظ مشتری
افزایش وفاداری مشتری
برای اجرای یک کمپین بازاریابی ایمیلی موثر، لیست ایمیل، ESP و اهداف شما باید همسو باشند. سپس، می توانید دست به کار شوید.
اولین قدم این است که لیست ایمیل خود را بر اساس جمعیت یا اقدامات مشترک دسته بندی کنید.
در مرحله بعد، یک ایمیل یا مجموعه ای از ایمیل های هدفند برای ترغیب مشتری طراحی کنید.
در نهایت، از ESP خود برای ارسال ایمیل و نظارت بر کمپین به صورت خودکار استفاده کنید.
مزایا و معایب بازاریابی ایمیلی
درست مانند هر کانال بازاریابی دیگری، ایمیل مارکتینگ نیز مزایا و معایبی دارد. بیایید به طور خلاصه به برخی از مهمترین آنها بپردازیم:
مزایای بازاریابی ایمیلی
ایمیل مبتنی بر مجوز است
وقتی مشتری به شما آدرس ایمیل خود را میدهد، معادل مجازی دادن کلید خانه اوست.
به شما امکان دسترسی مستقیم به مخاطبان را می دهد
شما می توانید به طور مستقیم با مشترکین ارتباط برقرار کنید. علاوه بر این، از آنجایی که افراد روزانه ایمیل های خود را چک می کنند، احتمالا ایمیل شما دیده می شود.
به شما کنترل بیشتری می دهد
با ایمیل، شما مالک روابطی هستید که با مشترکین خود ایجاد می کنید.
قابلیت های شخصی سازی بیشتر
شما می توانید از داده های جمعیت شناختی یا روانشناختی برای ایجاد کمپین های شخصی و هدفمند استفاده کنید. تحقیقات نشان میدهد که کمپینهای تقسیمبندیشده و شخصیشده درآمد را تا ۷۶۰ درصد افزایش میدهند.
قابل اندازه گیری
اندازه گیری اثربخشی یک کمپین بازاریابی بسیار مهم است، و بازاریابی ایمیلی ، اندازه گیری کمپین شما را آسان می کند.
مقیاس پذیر
کمپین های بازاریابی ایمیلی می توانند بدون اعمال فشار بر منابع شما یا به خطر انداختن کیفیت، مقیاس شوند.
معایب بازاریابی ایمیلی
رقابت سخت
قرار گرفتن در یک صندوق ورودی به هم ریخته می تواند یک چالش باشد. شما باید خلاق باشید تا مطمئن شوید که ایمیل های شما مورد توجه قرار می گیرند و باز می شوند.
شما به یک لیست ایمیل نیاز دارید
با بازاریابی ایمیلی، شما باید از قبل یک لیست ایمیل داشته باشید تا کمپین هایتان موثر باشند.
قوانین و مقررات دشوار
قوانین زیادی برای استفاده از ایمیل برای مقاصد تجاری وجود دارد. نمونه های رایج عبارتند از GDPR، CAN-SPAM و CCPA. همه اینها نشان می دهد که شما نمی توانید ایمیل های ناخواسته ارسال کنید.
متأسفانه، برخی از مشترکین ایمیل های شما را حتی پس از عضویت در لیست به عنوان اسپم گزارش می کنند. در نتیجه به شهرت فرستنده شما ضربه می زند.
مسائل مربوط به تحویل
دریافت ایمیل شما در صندوق ورودی گیرندگان تضمین نمی شود. برای اجرای کمپین های بازاریابی ایمیلی موثر، باید با مسائل مربوط به تحویل مقابله کنید.
تعریف بخش های مشخص
کمپین های بازاریابی ایمیلی موثر ،با دسته بندی لیست شروع می شود. از اطلاعاتی که در مورد مشترکین خود دارید برای گروه بندی آنها استفاده کنید. این به شما امکان می دهد کمپین های بیشتری را شخصی سازی کنید.
طراحی یک گردش کار مفید
پس از تقسیم بندی لیست ایمیل، نوبت به طراحی یک گردش کار می رسد که مجموعه ای از ایمیل ها برای تحقق هدف کمپین است.
تعیین محرک های مناسب
هنگامی که گردش کار خود را طراحی کردید، محرک هایی را تعیین کنید که ایمیل ها را به ترتیب تنظیم می کنند. نمونههایی از محرکها میتواند شامل باز کردن ایمیل شما توسط مشتریان، کلیک کردن بر روی یک پیوند یا باز شدن آن در یک بازه زمانی از پیش تعیین شده باشد.
بهترین استراتژی های بازاریابی ایمیلی
برای موفقیت در بازاریابی ایمیلی، باید در طراحی کمپین های خود استراتژیک باشید. در اینجا برخی از بهترین استراتژی های بازاریابی ایمیلی که می توانید استفاده کنید آورده شده است:
استراتژی های ساخت لیست
موفقیت کمپین های بازاریابی ایمیلی شما به کیفیت لیست ایمیل شما بستگی دارد. برای ساختن چنین لیستی، باید از استراتژی های فهرست سازی که برای جذب مخاطبتان طراحی شده استفاده کنید.
بهداشت فهرست ایمیل
یکی دیگر از استراتژی های ضروری بازاریابی ایمیلی، رعایت بهداشت لیست ایمیل است. پاک کردن مشترکین غیرفعال و آدرسهای ایمیلی که دیگر مورد استفاده قرار نمیگیرند، به شما اطمینان میدهد که پیشرفت خواهید کرد.
به روز نگه داشتن لیست
به طور منظم به مشترکین لیست خود ایمیل بفرستید تا درگیر درگیر نگهشان دارید. با این حال، ارسال ایمیل پراکنده می تواند منجر پاکش دن شما از ذهن مشترکین شود و نرخ تبدیلتان را پایین بیاورد.
تمرکز روی یک هدف
هر کمپین و ایمیل را طوری طراحی کنید که روی یک هدف تمرکز کند. تلاش برای زدن دو پرنده با یک سنگ برای بازاریابی ایمیلی کارساز نیست. این فقط مخاطبان شما را گیج می کند و نرخ تبدیل شما را کاهش می دهد.
تعریف و ردیابی KPIهای مناسب
بازاریابی ایمیلی فراتر از ارسال چند ایمیل به مشترکین شماست. این کارمستلزم ردیابی عملکرد کمپین هایتان است بنابراین باید شاخص های عملکرد کلیدی مناسب (KPI) را تعریف و پیگیری کنید.
چگونه یک کپی از ایمیل مارکتینگ بنویسیم که نتیجه بخش باشد:
مخاطب خود را بشناسید
اولین گام برای ایجاد یک نسخه بازاریابی ایمیلی قانع کننده این است که مخاطبان خود را بشناسید. این به شما کمک می کند تا لیست خود را بهتر تقسیم بندی کنید و یک کپی ایمیل فوق هدفمند ایجاد کنید.
یک خط موضوعی بسازید که نادیده گرفتن آن سخت است
خط موضوع یکی از مهمترین عناصر کپی ایمیل است زیرا به خوانندگان کمک می کند تصمیم بگیرند که آیا ایمیل شما را باز کنند یا خیر. برای ایجاد یک خط موضوعی که به سختی قابل چشم پوشی است:
از کلمات کلیدی استفاده کنید
آن را منفعت محور کنید
تا حد امکان شخصی سازی کنید
متن پیش نمایش ایمیل بلافاصله در زیر یا در کنار خط موضوع ظاهر می شود. محدود به حداکثر 140 کاراکتر (وابسته به سرویس گیرنده ایمیل)، به عنوان یک آسانسور برای متقاعد کردن مردم برای باز کردن ایمیل شما عمل می کند. یک متن پیشنمایش بهینهشده ارزش پیشنهادی شما را تقویت میکند.
خواندن آن را آسان کنید
مردم مشغول هستند. به همین دلیل است که باید ایمیل خود را طوری بنویسید که خواندن و درک آن آسان باشد. این کار را با استفاده از جملات و پاراگراف های کوتاه و اجتناب از اصطلاحات و کلمات پیچیده انجام دهید.اگر خوانندگان شما ایمیل های شما را برای خواندن آسان بدانند، احتمالاً بیشتر با آنها ارتباط برقرار میکنند.
اهرم داستان سرایی
داستان ها روشی قدرتمند برای جلب توجه و انتقال پیام شما هستند. به همین دلیل است که باید از داستان سرایی در کپی ایمیل خود استفاده کنید.
از روانشناسی به نفع خود استفاده کنید
انسانها برای واکنشهای خاصی طراحی شدهاند. از محرک های روانی برای هدایت خوانندگان خود به سمت تحقق اهداف کمپین استفاده کنید. نمونه هایی از این محرک ها عبارتند از:
ترس از از دست دادن (FOMO)
روانشناسی رنگ
اثبات اجتماعی
این محرکها اگر به خوبی استفاده شوند میتوانند به شما در ایجاد یک کپی موثر از ایمیل کمک کنند.
بازاریابی ایمیلی مرحله 1: فهرست خود را بسازید
قبل از اینکه بتوانید شروع به ارسال ایمیل کنید، به افرادی نیاز دارید که به آنها ایمیل بفرستند. چگونه شروع به ساخت لیست خود می کنید؟ با افزودن یک بنر یا فرم به وب سایت خود شروع کنید و به سادگی از مردم بخواهید اشتراک بسازند.
سپس، این نکات را دنبال کنید.
- یک انگیزه ارائه دهید
ارائه انگیزه ساده ترین راه برای جمع آوری آدرس های ایمیل است.
البته راه های زیادی برای انجام این کار وجود دارد. برخی به سادگی خبرنامه یا به روز رسانی محصول را ارائه می دهند. شما می توانید چک لیست، کتاب الکترونیکی، کاغذ سفید یا دارایی قابل دانلود دیگری ارائه دهید. مسابقات و هدایا راه عالی دیگری برای متقاعد کردن مردم برای به اشتراک گذاشتن آدرس ایمیل خود هستند.
البته لازم است اعتبار خود را تثبیت کنید، توضیح دهید که ایمیل ها برای چه هستند و مردم را به دریافت آنها علاقه مند کنید.
صرفاً ارسال “ایمیل خود را برای به روز رسانی وارد کنید” هیچ کس را هیجان زده نمی کند. در عوض، مشخصات را به اشتراک بگذارید.مثل یک آدرس برای اقدامی خاص
برخی از راههای متداول برای تشویق افراد برای ثبتنام عبارتند از:
ایمیل
دانلودهای رایگان
کتاب های الکترونیکی
لیستهای بهروزرسانی، مانند نسخههای جدید و بهروزرسانیهای محصول
این انگیزه هر چه باشد، آن را واضح و فریبنده بیان کنید و از ترویج آن نترسید.
- قوانین و مقررات بازاریابی ایمیلی را دنبال کنید
همچنین باید مطمئن شوید که ایمیلهای شما از قوانین و مقررات محلی، از جمله CAN-SPAM و GDPR پیروی میکنند.
فقط مطمئن شوید که هرگز لیستهای ایمیل را خریداری نمیکنید و از گزینههای انتخاب دوگانه استفاده کنید تا مردم بدانند که به چه چیزی وارد میشوند. در نهایت، لغو اشتراک را برای افراد آسان کنید.
بازاریابی ایمیلی مرحله 2: ارائه محتوای عالی
بازاریابی ایمیلی در مورد انتظارات است و تعیین انتظارات به عهده شماست.
اگر تماس و پیگیری شما ثابت و مداوم است، می توانید روی یک کمپین ایمیل موفق حساب کنید.
با این حال، اگر قول می دهید هر هفته یک ایمیل بفرستید و در عوض آنها را روزانه بفرستید، خود را برای شکست آماده کرده اید.
برعکس، اگر کسی منتظر بهروزرسانیهای روزانه یا بهروزرسانیهای مهم محصول باشد و شما آن را ارائه نکنید، احتمالاً در این مورد نیز به همان اندازه ناراحت خواهند شد.
یک ایمیل معرفی بفرستید
ایمیل پیگیری اولیه باید فوراً به عنوان راهی برای معرفیتان و جزئیات آنچه قصد ارائه دارید ارسال شود.
طولانی بودن و پرجزئیات بودن بهتر از سریع و محجوب بودن است، اما اگر بتوانید سریع و مختصر عمل کنید، پس قدرت بیشتری نصیب شما خواهد شد.
از اینجا به بعد، این موضوع صرفاً برآورده کردن انتظارات آنهاست.
عجله نکنید
شما یک لیست ایمیل را صرفاً برای سرگرمی اجرا نمی کنید هدف شما جذب مشتری و فروش بهتر است.
انتقال یک لیست ایمیل که ارائه ی رایگان دارد به لیستی که محصولی را در ازای پول ارائه می کند، می تواند دشوار باشد.برای انجام موثر آن، بهتر است از قبل در مورد طرح خود فکر کنید.
اگر مردم هر چند وقت یکبار انتظار فروش داشته باشند، کمپین بسیار موفق تری خواهید داشت.فقط توجه داشته باشید که زیاده روی نکنید.
از خود بپرسید که آیا پیام شما با انتظاراتی که تعیین کرده اید مطابقت دارد یا خیر. در صورت امکان، توجه داشته باشید که مشتری قبلاً به چه چیزی علاقه نشان داده و پیشنهادات مشابه ارسال کنید.
کسانی که پیشنهادات بی هدف ارسال می کنند، به احتمال زیاد کارشان سرانجامی ندارد.
هرچند، هر کسب و کار نیازهای متفاوتی دارد و هیچ قانونی در مورد اینکه هر چند وقت یکبار میتوانید تولید محتوا کنید وجود ندارد.
فقط به یاد داشته باشید که لیست ایمیل های فعال شما یک دارایی با ارزش است و بهتر است که با احتیاط از آن استفاده کنید.
چگونه یک خبرنامه ی ایمیلی عالی بنویسیم
بیایید در مورد تفاوت بین یک خبرنامه خوب و یک خبرنامه بد صحبت کنیم.
اولین علامتی که نشان می دهد خبرنامه ای که دریافت کرده اید خبرنامه خوبی نیست این است که به یاد نمی آورید تا به حال درخواست دریافت آن را داده باشید.
یک روتین ایمیل معمولی نداشته باشید، بعد از دریافت کارت ویزیت یا ایمیل شخصی، فردرا به صورت دستی به لیستتان اضافه کنید.
مطمئن شوید که همه شما را به یاد می آورند – بهترین راه برای انجام این کار این است که اجازه ندهید فاصله ی بین ایمیل های ارسالی زیاد شود. سعی کنید حداقل یک بار در ماه یا هفته ایمیل ارسال کنید.
از خبرنامه خود به عنوان راهی برای تقویت رابطه خود با خواننده/مشتری استفاده کنید.
از ایمیل با دقت استفاده کنید
اگر به تازگی ارسال ایمیل را شروع کرده اید، زمان دارید تا شخصاً به هر پیام جدید پاسخ دهید.
هنگامی که شروع به دریافت بیش از تعداد انگشت شماری پیام کنید، ادامه دادن به آن تقریبا غیرممکن می شود.
شرایط پیچیدهتر و پیچیدهتر خواهید شد و پیگیری دائم غیرممکن است.
بازاریابان برتر چه میکنند؟
راز آنها اتوماسیون ایمیل است. ایمیل های برنامه ریزی شده ارسال میکنند
اغلب، شرکتها مجموعهای از ایمیلها را برنامهریزی میکنند – از چند روز تا چند ماه – که به طور خودکار ارسال میشوند و هر کسی که در لیست شما ثبتنام میکند آن را دریافت میکند.
به این ترتیب، هنگامی که نیاز به اعلام یک محصول جدید دارید، می توانید امیدوار باشید که آنها مطلع میشوند.
بازاریابی ایمیلی مرحله 3: تجزیه و تحلیل و تقسیم بندی
اکنون که اصول اولیه یک کمپین ایمیلی مؤثر را درک کرده اید، بیایید در مورد چگونگی ارتقای کارها به سطح بعدی صحبت کنیم. یعنی استفاده از بخشبندی و تجزیه و تحلیل برای اصلاح پخشها و ایجاد نتایج بهتر.
نحوه درک ایمیل تجزیه و تحلیل
ما قبلاً در مورد اهمیت تجزیه و تحلیل در کپی وب صحبت کرده ایم و ایمیل نیز تفاوتی ندارد.
سه مورد مهم عبارتند از نرخ مشاهده، کلیک و لغو اشتراک. بیایید هر یک را تجزیه کنیم و ببینیم چه چیزی برای یادگیری وجود دارد.
ابتدا، نرخ مشاهده شما توضیح می دهد که چند نفر ایمیل های شما را باز می کنند. این مبتنی بر یک پیکسل ردیابی نامرئی است که وقتی شخصی روی پیام شما کلیک می کند بارگیری می شود.
تعداد مشاهده ایمیل ها معمولاً به شما می گوید که رابطه شما با خوانندگانتان در چه حدی ست. در حالت ایده آل، مردم از خواندن ایمیل های شما هیجان زده می شوند.ولی اگر نرخ مشاهده شما پایین است، معمولاً به این معنی است که مشترکین زیادی دارید.
در مرحله بعد، نرخ کلیک یا CTR ، نشان می دهد که چند نفر روی یک لینک(در صورت وجود) در ایمیل شما کلیک کرده اند.
اگر CTR شما پایین است، به این معنی است که پیام شما یا به اندازه کافی هدف گذاری نشده است، یا به سادگی دریافت نمی شود. در این مورد، روی بهبود نسخه خود تمرکز کنید.
در نهایت، نرخ لغو اشتراک شما به شما می گوید که چند نفر روی دکمه “لغو اشتراک” ایمیل شما کلیک کرده اند.
اگر نرخ لغو اشتراک شما نسبت به نرخ انتخاب شما بالا باشد، پس از ارزش ساختن و نوشتن یک نسخه خوب عبور کرده اید…
اساساً شما یک غربال ساخته اید و افرادی که ثبت نام می کنند می روند.
اگر آنها بعد از یک ایمیل خاص اشتراک را لغو کردند، روی ایمیل خود مجدد کار کنید.
تجزیه و تحلیل ایمیل بسیار مهم است زیرا اگر توجه داشته باشید، سرنخ های بسیار مشخصی در مورد اینکه چه کار اشتباهی انجام می دهید به شما می دهند.
البته نکته کلیدی در اینجا “توجه کردن” است.
چگونه لیست بازاریابی ایمیلی خود را بخش بندی کنید
اگر با این اصطلاح آشنا نیستید، روشی است که در آن لیست ایمیل خود را به گروه های هدفمندتر تقسیم می کنید.
در اینجا چند راه برای تقسیم بندی یک لیست بزرگ وجود دارد:
لیست مشتریان (در مقایسه با مشتریانی که خرید نکرده اند)
مشترکین خبرنامه
لیست ایمیل روزانه (در مقایسه با هفتگی، دو هفتهای، ماهانه و غیره)
جمعیت شناسی. مانند سن، موقعیت مکانی، یا عنوان شغلی
علایق، مانند موضوعات بازاریابی یا فروش
درست مانند هدف گذاری در تبلیغات پولی، تقسیم لیست به شما این امکان را می دهد که ایمیل های هدفمندتری ارسال کنید.
به عنوان مثال، برخی از مشتریان میخواهند از به روز رسانی محصول مطلع شوند، در حالی که برخی دیگر ممکن است فقط بخواهند در مورد نسخه های جدید بشنوند.
می توانید ایمیل های خاص برای خریداران ارسال کنید و از خرید آنها تشکر کنید، مانند ایمیل از طرف صنایع Chrome که از مردم برای خرید تشکر می کند. یا با تقسیمبندی، میتوانید فقط ازکسانی که آخرین پیام شما را باز نکردهاند دلیلشان را بپرسید و برای کسانی که علاقه نشان دادهاند پیشنهاد دوم ارسال کنید.
لیست ایمیل شما چقدر می ارزد؟
لیست ایمیل شما یکی از با ارزش ترین منابع شماست و اگر نحوه برخورد صحیح با آن را بیاموزید، درآمد خود را چندین برابر خواهید کرد.
با گذشت زمان، می توانید بفهمید که افراد لیست شما به طور متوسط چقدر هزینه می کنند. این به شما می گوید که لیست شما چقدر ارزش دارد.
هنگامی که شما اینگونه محاسبه کنید به راحتی می توانید ببینید که چگونه از دست دادن چند صد مشترک می تواند برای سود نهایی شما خطرناک باشد.
سوالات متداول بازاریابی ایمیلی
مزایای بازاریابی ایمیلی چیست؟
بازاریابی ایمیلی می تواند به کسب و کارها کمک کند تا به مخاطبان بیشتری دست یابند، فروش را افزایش دهند، چرخ دستی های رها شده را بازیابی کنند و رابطه شما با مخاطبان را توسعه دهند.
چگونه یک لیست ایمیل بسازم؟
میتوانید چیزی برای دانلود بگذارید یا یک مسابقه ی جایزه دار برگذار کنید.
بازاریابی ایمیلی چه قوانینی دارد؟
CAN-SPAM و GDPR (برای اروپا) از شما می خواهند که از حریم خصوصی کاربر محافظت کنید و از ارسال ایمیل به لیست های خریداری شده(بدون رضایت مشتری) خودداری کنید.
اتوماسیون ایمیل چیست؟
اتوماسیون ایمیل به شما امکان می دهد کمپین های ایمیل پیچیده ای ایجاد کنید که ایمیل ها را بر اساس اقداماتی ارسال می کنند، مانند زمانی که یک مشترک کالایی را به سبد خرید خود اضافه می کند یا چیزی را دانلود می کند.
چگونه لیست ایمیل خود را بخش بندی کنم؟
از ابزارهای ایمیل برای تقسیم مشترکین بر اساس جمعیت، علایق یا دفعات خرید استفاده کنید. سپس به هر بخش پیام های سفارشی ارسال کنید.
نتیجه گیری بازاریابی ایمیلی
اگر بازاریابی ایمیلی را نادیده گرفته اید، وقت آن رسیده که استراتژی خود را مجدداً بررسی کنید.