6 استراتژی بازاریابی آنلاین برای مشاغل کوچک
نمی توان انکار کرد: بازاریابی دیجیتال به طور کامل نحوه مبارزه شرکت ها برای جلب توجه مخاطب را در سال های گذشته تغییر داد.
سرمایه گذاری در بازاریابی آنلاین برای مشاغل کوچک دموکراتیک است و مزایای زیادی به همراه دارد.
با ابزارهای مناسب، میتوانید یک استراتژی کمهزینه ایجاد کنید که فقط به یک تیم کوچک برای کار کردن احتیاج دارد و بازدهی زیادی هم در دسترسی و آگاهی در اختیار شما قرار میدهد.
با این حال، اگر تبلیغ یک برند در اینترنت آسان باشد، به این معنی است که رقابت زیادی وجود دارد. در این مقاله بیشتر با موارد زیر آشنا خواهید شد:
- بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)
- بازاریابی محتوا
- بازاریابی رسانه های اجتماعی
- جستجوی محلی
- بازاریابی ایمیلی
- خدمات بازاریابی
- بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)
یکی از قویترین راهها برای ایجاد دید دائمی برای برند شما، پولی نیست.این ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، زیرا تبلیغات رسانه های جمعی برای مدت طولانی راه اصلی دیده شدن بوده است.
اما هیچ تبلیغ پولی امروزه به اندازه دیدن وب سایت، محصول یا محتوای شما در بالاترین نتایج، زمانی که مشتری یک کلمه کلیدی مرتبط را در گوگل جستجو می کند، قوی نیست.
موقعیت خوب در موتورهای جستجو راهی برای به دست آوردن ترافیک و ایجاد اعتماد است – زیرا این اولین تماسی است که یک شخص با برند شما دارد.
تکنیکها، اقدامات و ابزارهایی که باعث میشوند برند شما به آن نقاط صعود کند، بهینهسازی موتور جستجو یا سئو نامیده میشوند که هنگام بازاریابی دیجیتال برای مشاغل کوچک، ضروری است.
هدف آن این است که گوگل ارزش را در آنچه شما ارائه می دهید تشخیص دهد، بنابراین وقتی کاربران کلمات کلیدی خاصی را جستجو می کنند، به نفع برند شما می شود.
چگونه یک کسب و کار کوچک می تواند این کار را انجام دهد
قرار گرفتن در صدر نتایج جستجو هزینه ای ندارد، اما سئو خود نیازمند سرمایه گذاری است، به ویژه در تلاش.
اگر کسب و کار آنلاین شما کوچک است، بهترین کار این است که با دامنه کم کار کنید و از آنجا رشد کنید.
رویکرد اصلی شما هوشمند شدن در مورد برنامه ریزی کلمات کلیدی خواهد بود. سئو در مورد هدف کاربر، تولید محتوا، و ایجاد لینک است – همه اینها در مورد کلماتی است که به احتمال زیاد توسط شخصیت خریدار شما جستجو می شود.
با بودجه کمتر، می توانید با کلمات کلیدی کمتر رایج و خاص تر شروع کنید. برای مثال، اگر تلفن می فروشید، شرط بندی با کلمه «تلفن» بهترین استراتژی نیست.
شرکت های زیادی وجود خواهند داشت که برخی از آنها واقعاً بزرگ هستند که برای آن جایگاه می جنگند.درباره شخصیت خود بیشتر بدانید و سعی کنید مانند آنها فکر کنید. آنها چگونه برای محصولی که به آن علاقه دارند جستجو می کنند؟ آنها چه تایپ می کنند؟
هوش داده می تواند کلید پیدا کردن جایگاه شما باشد.
- بازاریابی محتوا
استفاده از محتوا برای تبلیغ شرکت شما همیشه بخشی از یک استراتژی عالی SEO است که بسیار مهم تر از استفاده کلمات کلیدی است.
تولید محتوای مرتبط، مفید و جذاب نحوه ایجاد هویت، شخصیت و اقتدار برند شما است.
بازاریابی محتوا شامل برنامه ریزی و به اشتراک گذاری پست ها، مقالات، اخبار، ویدئوها و هر نوع موضوعی است که مستقیماً با مخاطبان شما صحبت می کند.
این نوع بازاریابی فقط در مورد اطلاعات نیست، بلکه زمان بندی و ارائه را نیز شامل می شود. اینکه چه چیزی، چگونه و چه زمانی می نویسید نکاتی هستند که باید در نظر گرفته شوند.
چگونه یک کسب و کار کوچک می تواند این کار را انجام دهد
برای شرکتهای خدماتی و تجارت الکترونیک کوچک که نمیتوانند در حجم زیادی سرمایهگذاری کنند، مرکز استراتژی باید یک وبلاگ باشد.
در آنجا، میتوانید راهنماها، راهنماییها، کتابهای الکترونیکی و هر چیز مفیدی را به اشتراک بگذارید تا به یک رهبر کمک کنید محصولی را که میفروشید در نظر بگیرد. به عنوان مثال، محصول شما Kodi است. می توانید یک مرور کلی از همه نسخه ها ایجاد کنید، بنابراین مشتری می تواند بداند Kodi Build چیست و انتخاب کند.
فراوانی مهم است، بنابراین سعی کنید حداقل 2/3 پست وبلاگ در هفته داشته باشید. می توانید از رسانه های اجتماعی برای افزایش دسترسی به محتوای خود استفاده کنید
اما مهمترین چیزی که باید برای آن تلاش کنید صادق بودن است.ارائه اطلاعات قابل اعتماد است که کمک می کند.
هنگامی که یک برند شروع به شناخته شدن به عنوان یک مرجع در یک زمینه خاص می کند، به ذهن مخاطب می چسبد.
حتی اگر مصرفکننده در حال حاضر چیزی نمیخرد، زمانی که زمانش برسد در آینده شما را به یاد میآورد.
- بازاریابی رسانه های اجتماعی
ما در مورد رسانه های اجتماعی به عنوان یک تقویت کننده صحبت کردیم، اما نباید به سادگی به عنوان راهی برای اشتراک گذاری و افزایش دید در نظر گرفته شود. بازاریابی رسانه های اجتماعی بر شخصیت برند شما متمرکز است. شما باید برای پاسخ دادن به سوالات و همچنین تعامل با افراد و موضوعاتی که در همان دنیای کسب و کار شما قرار دارند در دسترس باشید.
چگونه یک کسب و کار کوچک می تواند این کار را انجام دهد
همیشه خوب است که شخصی برای این نقش در شرکت اختصاص داده شود – چه یک کارمند یا یک متخصص. شبکه های اجتماعی نیازمند تعامل مداوم و پیگیری هستند.
اما هرگز به این آسانی نیست. شاید شما تیم یا بودجه ای برای آن ندارید. آن وقت چه باید کرد؟
استراتژیک باشید سرمایه گذاری روی ابزارهایی که تعاملات اجتماعی را خودکار و جمع می کنند می تواند راه حل خوبی باشد.
حتی اگر بودجه ی کمی دارید، مکان مناسبی برای خرج کردن آن است. تبلیغات اجتماعی جذاب، مفید هستند و میتوانند به افزایش تولید سرنخ شما در این کانالها کمک کنند.
به هر حال، اینستاگرام خود را به ویژه برای این استراتژی ثابت کرده است.
- جستجوی محلی
اگر کسب و کار شما حضور فیزیکی دارد، Google my Business به یک کانال عالی برای برند شما میشود. شما می توانید از این ابزار به عنوان یک تلاش بازاریابی مبتنی بر مکان استفاده کنید.
چگونه یک کسب و کار کوچک می تواند این کار را انجام دهد؟
افزودن اطلاعات درباره شرکت شما در Google برای کسب و کار ما آسان و ساده است. در آنجا میتوانید اطلاعات تماس، وبسایت و حتی اطلاعاتی را که میفروشید به اشتراک بگذارید.
اما تمرکز اصلی در اینجا باید روی محتوای ایجاد شده توسط کاربر باشد: رتبهبندی، نظرات و عکسها. وقتی یک مشتری آنها را در Maps پست میکند، در نمایه شما گنجانده میشود و با هرکسی که چیزی را در آن منطقه جستجو میکند به اشتراک میگذارد.
بنابراین می توانید این نوع تعامل را در وب سایت خود و از طریق رسانه های اجتماعی درخواست کنید. اگر رستوران هستید، میتوانید در ازای آن پاداشی مانند دسر در بازدید بعدی ارائه دهید.
به این ترتیب، یک نمایه کامل و قانع کننده برای هر کسی در منطقه ایجاد می کنید. در همان زمان، شما شروع به ایجاد یک حضور جهانی و یک سلطه محلی می کنید.
- بازاریابی ایمیلی
ایمیل پس از اختراع در دهه 1970، هنوز یکی از برجسته ترین و مورد استفاده ترین کانال های ارتباطی روی کره زمین است.
بنابراین جای تعجب نیست که بازاریابی ایمیلی برای مشاغل عالی است.
این استراتژی شامل برنامه ریزی محتوای آموزنده و جذاب همراه با محرک های مبتنی بر عمل و زمان است.
ایده این است که مسیری ایجاد کنیم که با قرار گرفتن در تماس نزدیک و مداوم، رابطه بین مشتری و برند را عمیقتر کند، همه اینها بدون نیاز به ارسال دستی و پاسخ به این تعاملات است.
چگونه یک کسب و کار کوچک می تواند این کار را انجام دهد؟
نکته مهم در مورد بازاریابی ایمیلی این است: تقریباً صرفاً مبتنی بر اتوماسیون است. برخلاف رسانه های اجتماعی، نیازی نیست که هر روز شخصی را به آن اختصاص دهید.
با ابزارهای اتوماسیون مناسب، فقط می توانید جریان های پرورشی را برنامه ریزی کنید و اجازه دهید نرم افزار به تنهایی کار کند.
این یک کانال عالی برای مشاغل کوچک و کسانی است که مخاطبان خود را می شناسند و به تجزیه و تحلیل معیارها اهمیت میدهند.
- راه حل ها و خدمات بازاریابی
آخرین مورد ما در این لیست فی نفسه یک استراتژی بازاریابی نیست، بلکه نوعی سرمایه گذاری است که برای موفقیت در تمام مواردی که تا به حال در مورد آن صحبت کرده ایم بسیار مهم است.
خدمات بازاریابی توسط شرکت هایی با استعدادها و ابزارهای تخصصی ارائه می شود تا به برنامه ریزی، اجرا و سنجش موفقیت استراتژی های شما کمک کند.
چگونه یک کسب و کار کوچک می تواند این کار را انجام دهد
تا چند سال پیش، دسترسی به راه حل های پیشرفته در بازاریابی برای شرکت های کوچک واقعا سخت بود.
اما موج راهحلها به عنوان یک سرویس، قدرت جدیدی را برای آن کسبوکارها به ارمغان آورده است.
بهجای سرمایهگذاریهای کلان به یکباره، اکنون میتوانید با برنامههای ماهانه و سالانه که هزینهها را کاهش میدهند و منابع انعطافپذیرتری برای خواستههای آیندهتان ارائه میکنند، قرارداد ببندید.
به هر حال، اندازه شرکت شما یا بودجه موجود امروزه اهمیت چندانی ندارد. همانطور که گفتیم، آنچه در بازاریابی آنلاین برای کسب و کارهای کوچک اهمیت دارد، هوشمند بودن و نوآوری است.