سئو چیست و چه تاثیری بر کسب و کار شما دارد؟
روزانه 3.5 میلیارد جستجوی گوگل انجام می شود.
با این تعداد، شکی نیست که مردم در حال جستجوی آنلاین برای چیزی هستند که کسب و کار شما ارائه می دهد. اما چگونه می توانید از همه این پتانسیل استفاده کنید؟
اینجاست که سئو اهمیت دارد.
سئو چیست؟
SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است. این یک رشته بازاریابی دیجیتال است که در سال های اخیر به سرعت رشد کرده . به زبان ساده، سئو نحوه استفاده از موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ برای بازاریابی کسب و کار شما و نشان دادن برند شما به میلیاردها نفری است که هر روز در حال جستجوی آنلاین هستند.
و در حالی که موتورهای جستجو مانند گوگل روش های تبلیغاتی پولی ارائه می دهند، سئو روشی است که شما از پتانسیل بازاریابی موتورهای جستجو بدون پرداخت هزینه برای تبلیغات استفاده می کنید.
اثر SEO
سئو تنها بخشی از استراتژی هر بازاریابی دیجیتال است، اما یک استراتژی حذف نشدنیست. فعالیت های زیادی وجود دارد که می توانید روی آنها سرمایه گذاری کنید تا تجارت خود را با استفاده از اینترنت توسعه دهید:
رسانه های اجتماعی
بازاریابی ایمیلی
ویدئو / بازاریابی یوتیوب
تبلیغات فیس بوک
تبلیغات لینکدین و…
یک چیز زیبا در مورد سئو که آن را از سایر اشکال بازاریابی دیجیتال متمایز می کند این است:
مردم مدام در حال جست و جو هستند.
شما با تبلیغات خودتان را به اشخاص بدون این که خودشان بخواهند نشان میدهید . اگر در اینستاگرام پست می گذارید، مردم پست شما را به عنوان گشتن در میان صدها عکس دیگر از دوستان خود می بینند. شما ممکن است توجه آنها را جلب کنید یا نکنید. اما وقتی شخصی به موتور جستجو مراجعه می کند قطعا به دنبال چیزی است. اینجا اثر سئو مشخص میشود.
سئو به معنای نشان دادن خود به عنوان پاسخ سؤالات مردم و ارائه راه حل است.
چند نفر در دنیا از موتورهای جستجو استفاده می کنند؟
2.32 میلیارد کاربر فیس بوک وجود دارد ۱ میلیارد کاربر اینستاگرام، اما هیچ یک از اینها به تعداد جستجوهای انجام شده در هر روز نزدیک هم نمی شود. تقریباً 3.5 میلیارد جستجو در هر روز ،بیشترِ ترافیک وب سایت در اینترنت را به خود اختصاص میدهد.
به ازای هر 100 نفری که وارد اینترنت می شوند، 93 نفر از آنها با انجام جستجو شروع می کنند.
همانطور که میتوانید ببینید، بیشتر از نتایج جستجوی اولیه ،چند راه مختلف برای نشان دادن کسب و کارتان به مردم وجود دارد:
تبلیغات پولی: اگر می خواهید با جستجوی خاصی نشان داده شوید، می توانید در تبلیغات گوگل سرمایه گذاری کنید و به ازای هر کلیک دریافتی مبلغی پرداخت کنید.
رتبه بندی ارگانیک: هر چیزی که مردم هنگام صحبت در مورد سئو به آن اشاره می کنند و نتیجه ای که از آن به دست می آید.
حالا سئو چگونه بر کسب و کار من تأثیر می گذارد؟
پاسخ واقعی این است که اگر در موتورهای جستجو رتبه خوبی ندارید یعنی در کسب و کارتان هر روز 3.5 میلیارد فرصت را از دست میدهید.
اما اگر رتبه بندی کنید، تأثیر آن می تواند فوق العاده باشد. می توانید هر ماه هزاران بازدید کننده به وب سایت خود اضافه کنید و تاثیر سئو را بر سایت خود ببینید.
چگونه می توانید رتبه خود را ارتقا دهید؟
هزاران عامل وجود دارد که موتورهای جستجو مانند گوگل هنگام ارائه نتایج در نظر می گیرند.
ارتباط محتوا با جستجو
کیفیت و کمیت لینک های صفحه
به عنوان یک تجارت محلی، عامل اصلی دیگر سیگنال محلی است
ما میتوانیم ساعتها تلاش کنیم تا الگوریتم جستجوی گوگل را تجزیه کنیم، اما در پایان روز، این دو عامل همچنان مهمترین هستند. اگر می خواهید در گوگل رتبه بهتری کسب کنید، محتوایی بنویسید که برای جستجوگر ارزشمند باشد و بازخورد بگیرید.
بهترین روش های سئو
از آنجایی که فاکتورهای زیادی برای در نظر گرفتن وجود دارد، فهرست بهترین روش ها می تواند بسیار طولانی شود. منابع بیشماری در وب وجود دارد که به شما در شروع کار کمک میکند، اما فقط چند مورد اصلی وجود دارد:
مطمئن شوید که یک وب سایت کاربرپسند و آسان برای پیمایش دارید
محتوای منحصربهفردی ایجاد کنید که مخاطبان شما آن را مفید میدانند
از کلمات کلیدی در سایت خود استفاده کنید که مخاطبان شما به دنبال آن هستند
محتوای خود را در شبکه های اجتماعی و با تأثیرگذاران صنعت به اشتراک بگذارید
با ابزارهایی مانند Google Analytics و Google Search Console پیشرفت خود را پیگیری کنید
مطمئن شوید که وب سایت شما پر از خطاهای فنی نیست
بی توجهی به سئو تأثیر مستقیمی بر نتیجه شما دارد . اگر وب سایت شما قلب بازاریابی شماست، یک سئوی سالم رگی است که خون را به آن پمپاژ می کند. بدون آن، هیچ کس محتوای شما را پیدا نخواهد کرد یا درباره کسب و کار شما اطلاعاتی کسب نمیکند.
اگر روی سئو سرمایه گذاری نکنید، بزرگترین فرصت خود را برای افزایش ترافیک وب سایت از دست میدهید.