چگونه یک وب سایت صنعتی عالی طراحی کنیم
4 نکته برتر در طراحی وب سایت برای تولیدکنندگان
آخرین باری که نگاه سخت و انتقادی به وب سایت شرکت خود انداختید چه زمانی بود؟ احساس کلی که برای شما به جا گذاشت چه بود؟ به خاطر داشته باشید که شما از اطلاعات کامل شرکت خود – منابع، قابلیت ها، محصولات، خدمات و غیره برخوردار هستید. آیا همه این اطلاعات به راحتی برای بازدیدکنندگان قابل دسترسی و قابل درک است؟ آیا تا آنجا که می تواند به روز شده است – هم از نظر عملکرد و هم از نظر ماهیت؟
به عنوان یک تولید کننده صنعتی، می توان به راحتی تمام انرژی و منابع خود را در نوآوری های محصول جدید قرار داد و خطوط تولید را طبق برنامه نگه داشت. با وجود تمام هزینه های سربار مورد نیاز برای روشن نگه داشتن یک کارخانه تولیدی در تمام سیلندرها، بسیاری از شرکت ها به سادگی اهمیت داشتن یک وب سایت پویا، به روز و کاربرپسند را نادیده می گیرند.
اهمیت وب سایت آنلاین
بیشتر مشتریان بالقوه شما در اصل شرکت شما را کجا پیدا می کنند؟ برای بسیاری، پاسخ آنلاین است. طبق یک مطالعه اخیر که توسط گوگل انجام شده است، “71٪ از محققان B2B تحقیقات خود را با یک جستجوی عمومی آنلاین شروع می کنند.”پس یک وب سایت با عملکرد مناسب برای موفقیت کسب و کار شما ضروری است. وب سایت شما اغلب اولین نقطه تماس شما با مشتریان بالقوه جدید است و – چه آن را بخواهید یا نه – همچنین مبنایی اولین برداشت آنها از تجارت شما خواهد بود.
بهترین تاثیر اولیه را بگذارید
به این فکر کنید، وب سایت شما اساسا با ارزش ترین فروشنده شماست. مشتریان را درگیر میکند، آنها را با محتوا و اطلاعات ارزشمند به سمت خرید تشویق میکند و در برخی موارد، حتی میتواند با یک CTA (تماس برای اقدام) معامله را ببندد. به این موضوع فکر کنید: آیا با یک تی شرت قدیمی و شلوار جین پاره شده فروشنده خود را به میدان می فرستید؟ امیدوارم که نفرستید! اگر شما هم مانند اکثر کسب و کارها هستید، میخواهید که فروشندگان خود را به حرفهایترین شکل ممکن معرفی کنید – و وبسایت شما نیز همینگونه است.
با پیشرفت دنیای دیجیتال، انجام تعمیر و نگهداری وبسایت برای همگام شدن با طراحیها و ویژگیهای جدید، برای هر شرکتی به موضوعی حیاتی تبدیل شده است. اگر بهدنبال بهروزرسانی وبسایت خود هستید – یا شاید حتی در فکر ایجاد یک وبسایت جدید هستید، در ادامه مطلب را بخوانید.
4 نکته طراحی وب سایت برای تولید کنندگان صنعتی
صفحه اصلی را ساده و مینیمال نگه دارید
مردم قرار نیست همه چیز را در یک وب سایت بخوانند. ما در دنیایی زندگی میکنیم که فاصلههای توجه هشت ثانیهای شده اند. برای مبارزه با این مشکل، بهتر است بدانید که افراد وب سایت شما را برای یافتن کلمات کلیدی و جملات مرتبط با پارامترهای خاص خود اسکن می کنند. هر چه شخصی که وارد سایت شما می شود برای خواندن، کلیک کردن یا پیمایش تلاش کمتری کند، بهتر می تواند آنچه را که در مقابل او می گذرد پردازش کند.
در صفحه اصلی جایی برای متن سنگین نیست. درعوض، متن را به پاراگرافهای مختصر و پر اطلاعاتی که نکات لازم را نشان میدهند محدود کنید. وجود متن ضروری است، اما مطمئن شوید که آن را به زیرعنوانها و فهرستهای بزرگتر تقسیم میکنید – گلولهدار یا شمارهدار – که نظمی منطقی به محتوای شما ارائه کند. ما همچنین استفاده از تصاویر و/یا نمادها را به عنوان راه های جایگزین برای ارسال پیام خود پیشنهاد می کنیم.
از ویژگی های ناوبری ساده و شهودی استفاده کنید
آیا تا به حال در وب سایتی که بازدید می کردید گم شده اید، در حالی که هنوز اطلاعاتی را که به خاطرش به آنجا رفته اید پیدا نکرده اید؟ این می تواند بسیار ناامید کننده باشد. توسعه دهنده و طراح شما ممکن است بخواهد آن را با جدیدترین فناوری ها و ویژگی های طراحی تقویت کند، اما ناوبری وب سایت جایی برای آزمایش نیست. بازدیدکنندگان نباید برای یافتن اطلاعات مورد نظر خود مجبور به تعقیب غازهای وحشی باشند. خارج شدن از محدوده یک کاربر، یک ناوبری منطقی و منسجم (در سرتاسر سایت) به موتورهای جستجو کمک می کند محتوای شما را فهرست بندی کنند، که همیشه برای سئو مفید است.
در زیر چند روش در رابطه با ناوبری وب سایت وجود دارد:
لوگوی خود را به صفحه اصلی خود پیوند دهید. این یک روش رایج است که امروزه توسط اکثر وب سایت ها اجرا می شود و کاربران شما قبلاً با این مفهوم آشنا هستند.
منوی پیمایش وب سایت شما باید همیشه در بالای وب سایت (در سربرگ) باشد و بر اساس سطح اهمیت هر بخش (از چپ به راست، از مهم ترین به کمترین) ساختار یافته باشد.
از قانون سه کلیک استفاده کنید. یکی از اساسی ترین قوانین طراحی UX این است که تمام اطلاعات لازم باید با سه کلیک یا کمتر در دسترس باشد. اطلاعات مورد نیاز کاربر را با افزودن سطوح غیر ضروری و بیش از حد به پیمایش خود دفن نکنید.
پاورقی خود را بهینه کنید. پاورقی احتمالاً آخرین چیزی است که در وب سایت شما دیده می شود – بنابراین مطمئن شوید که همه پیوندهای مهم را در آنجا ارائه می دهید. اینها ممکن است شامل یک نسخه کوتاه شده از منو، نمادهای اجتماعی، و هر پیوند اضافی دیگری (شرایط استفاده، سؤالات متداول، اطلاعات تماس و غیره) باشد که احساس می کنید ارائه آن ضروری است.
اهمیت موبایل
ما در جامعه ای متحرک زندگی می کنیم که در آن گفتگوی کامل با کسی قبل از دستیابی به دستگاه هوشمندتان دشوار است. طبق آمار Statista، “در سال 2018، 52.2 درصد از کل ترافیک وب سایت در سراسر جهان از طریق تلفن همراه ایجاد شده است.” چیزی که این آمار به ما می گوید این است که شما می توانید حدود نیمی از ترافیک وب خود را از طریق دستگاه های تلفن همراه تسهیل کنید. این بدان معنی است که داشتن یک وب سایت سازگار با موبایل به یک ضرورت کامل تبدیل شده است. اگر تجربه ای بهینه شده برای موبایل ارائه نکنید، نیمی از بازدیدکنندگان خود را از دست داده اید.
وبسایتی که از طراحی پاسخگو برای موبایل استفاده میکند، برای تغییر اندازه و قالببندی محتوا و عناصر صفحه برنامهریزی شده است ،تا آنها را به راحتی در انواع دستگاهها خوانا کند. این بدان معنی است که کاربران از پیمایش جانبی وحشتناک و بزرگنمایی بی وقفه مورد نیاز برای خواندن نسخه در وب سایت هایی که برای تلفن همراه بهینه نشده اند اجتناب می کنند. اگر متوجه شدید که سایت شما در دستگاه های تلفن همراه خوب به نظر نمی رسد یا کار نمی کند، وقت آن است که برای طراحی مجدد برنامه ریزی کنید.
و از UX که بگذریم، گوگل برای سایت هایی که «پاسخگو» یا سازگار با موبایل نیستند، مجازات های سختی در نظر می گیرد. این بدان معناست که حتی اگر وبسایت دسکتاپ شما جدید، پر از محتوای خارقالعاده، و به راحتی قابل پیمایش باشد، سئوی شما ضربه شدیدی خواهد خورد و برای فرود در صفحات برتر نتایج موتورهای جستجو (SERP) با مشکل مواجه خواهید شد.
مراحل بعدی منطقی را ارائه دهید
تمام دلیلی که شما ترافیک را به سمت وب سایت خود هدایت می کنید، تسهیل یک اقدام خاص از سوی بازدیدکنندگان است. برای آنها سخت نگیرید که بفهمند می خواهید چه کاری انجام دهند. روند خود را مشخص کنید و گام های بعدی آنها را کاملاً بیهوده بسازید. و ما امیدواریم که این امر ناگفته نماند، اما اگر محتوای مفید و مرتبطی را دارید که در وهله اول به دنبال آن بودند، کار شما بیش از نیمه تمام شده است.
به عنوان مثال، هنگامی که مشتری مطالب شما را مطالعه کرد و آماده حرکت به سمت شرکت شما شد، گام منطقی بعدی آنها باید تماس با یک نماینده فروش باشد. با قرار دادن CTA های استراتژیک در هر صفحه، فرآیند را ساده کنید. از افعال عمل برانگیز مانند «درخواست قیمت»، «تماس با ما» یا «اکنون سفارش دهید» استفاده کنید. اگر مشتری هنوز در مرحله بررسی است، زمان مناسبی برای ارائه اطلاعات بیشتر به آنهاست. برای این نوع پیشنهاد، CTAهایی با عبارت «اکنون دانلود کنید»، «برای دانلود کلیک کنید» یا «برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید» ممکن است بهترین کاربرد را داشته باشند.
توضیحات بیشتر در مورد طراحی وب در اینجا