به چه چیزهایی برای وبسایت رستوران نیاز دارید
وب سایت شما درب ورودی جدید کسب و کار شما است.
از آنجایی که رستوران شما سفارش دیجیتالی شما را تکمیل می کند و پیشنهادات و تحویل را کامل می کند، مهم تر از همیشه است که وب سایتش به خوبی بهینه شده باشد و به راحتی میهمانانتان را به صورت آنلاین کشف کند. وب سایت شما پایه و اساس استراتژی بازاریابی رستوران شما است.
صاحبان رستورانها اکنون فرصتی بینظیر دارند تا تجربیات مهمانان خود را، چه به صورت آنلاین و چه حضوری، برای ایجاد وفاداری و تبدیل مهمانهای معمولی به مهمانهای همیشگی تنظیم کنند. با توجه به اینکه 89 درصد از مشتریان قبل از بازدید حضوری در مورد رستوران ها به صورت آنلاین تحقیق می کنند، وب سایت شما بستری برای اولین تعامل مهمانانتان با کسب و کار شماست.
چه خودتان سایتی را بسازید و چه شخصی را استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهد، مهمترین جنبه ایجاد یک طراحی سایت رستوران موثر این است که به طور موثر اطلاعات مهم را منتقل می کند و در عین حال مشتریان جدید را نیز جذب می کند.
چک لیست وب سایت رستوران
این الگو به شما کمک می کند تا وب سایت خود را به روز رسانی و بهینه سازی کنید تا مهمانان بتوانند به راحتی شما را پیدا کرده و سفارش دهند.
چه چیزهایی در وب سایت رستوران خود قرار دهید
- موارد اساسی: آدرس، شماره تلفن، و ساعت کار
از اصول اولیه شروع کنید.
آدرس، شماره تلفن و ساعات کاری شما باید جلو و مرکز صفحه اصلی شما باشد. میخواهید دسترسی به مکانتان را تا حد امکان برای مهمانانتان آسان کنید، بنابراین کاری نکنید که مردم برای یافتن آن بگردند. در همین راستا، اگر رستوران شما چندین مکان دارد، همه آنها را فهرست کنید. فراتر از تجربه کاربری آسان، فهرست کردن اطلاعات کلیدی دقیق در صفحه اصلی می تواند به بهبود رتبه شما در نتایج جستجوی Google کمک کند.
اطلاعات شما باید در «Google برای کسبوکار من» نیز بهروز باشد. گوگل اغلب اولین جایی است که یک مشتری بالقوه با وب سایت شما روبرو می شود، بنابراین مطمئن شوید که لیست شما به روز است و ساعت ها، مکان ها و اطلاعات سفارش شما را به طور دقیق فهرست می کند.
- لینک مستقیم به رسانه های اجتماعی
ایجاد یک تجربه برند ثابت – در وب سایت شما، حضوری، از طریق ایمیل و رسانه های اجتماعی – برای تلاش های بازاریابی شما بسیار مهم است. همچنین اگر میخواهید تا حد ممکن ارتباط مهمانها با خودتان را آسانتر کنید، اتصال رسانههای اجتماعی به وبسایتتان راهی آسان برای انجام این کار است.
صفحات رسانه های اجتماعی خود را به برند، منو، و فرهنگ خود وفادار نگه دارید .استراتژی رسانه های اجتماعی و تنظیم محتوای شما باید به طور کلی منطقی باشد. اینستاگرام را با عکس های زیبا یا عکس های پشت صحنه بصری نگه دارید. از فیس بوک برای اشتراک گذاری به روز رسانی ها و ایجاد و تبلیغ رویدادها استفاده کنید.
همچنین باید پیوندهای رسانههای اجتماعی خود را مستقیماً در وبسایتتان جاسازی کنید، تا مهمانان بتوانند به صفحات شما دسترسی داشته باشند و با دوستان خود به اشتراک بگذارند.
- منوی خود را برجسته کنید
بر اساس نظرسنجی اخیر 93 درصد از مصرف کنندگان قبل از اینکه تصمیم بگیرند کجا غذا بخورند، به منوی رستوران نگاه می کنند. بنابراین مطمئناً می خواهید منوی خود را در وب سایت خود قرار دهید. اما روش خاصی برای انجام آن وجود دارد تا آن را تا حد امکان برای مهمانان خود در دسترس قرار دهید.
بازدیدکنندگان وب سایت می خواهند منوی شما را به سرعت و به راحتی مشاهده کنند، اغلب از طریق تلفن های هوشمند خود. منوها باید در یک صفحه وب با سهولت یافتن (و به اشتراک گذاری آسان) فهرست شوند که هم در صفحه اصلی وب سایت شما و هم در نتایج Google یافت می شود. فقط مطمئن شوید که PDF یا تصویر نیست، بلکه از HTML برای جستجوی آسان استفاده می شود.
- بهینه سازی سفارش آنلاین
طبق گزارش مهمانان رستوران توست در سال 2020، تقریباً 82٪ از مهمانان ترجیح می دهند مستقیماً از وب سایت یک رستوران سفارش دهند. این یک پیروزی برای شماست، اما باید مطمئن شوید که مهمانان به محض اینکه وارد صفحه اصلی شما شدند به راحتی قادر به سفارش دادن هستند.
منوی خود را به نمایش بگذارید وبه بازدیدکنندگان سایت اطلاعات مهمی که ممکن است نیاز داشته باشند نشان دهید، همه اینها در حالی است که وب سایت خود را با فناوری هایی مانند نرم افزار سفارش آنلاین و رزرو ادغام می کنید. بسیاری از رستورانهای Toast با دکمه بزرگ «سفارش آنلاین» درست در صفحه اصلی خود موفق شدهاند که مهمانان را به صفحه سفارش آنلاین هدایت کنند.
و اصولی را که همیشه سبز هستند، صرف نظر از آنچه در جهان می گذرد، نادیده نگیرید، مانند افزودن عکس ها برای فروش بیشتر محصولات و ارائه زمینه ای برای منوی شما. ایجاد توضیحات منوی عالی برای رستورانهایی که منوی مفصلی دارند یا منویی با غذاهایی که مشتریانشان ممکن است تازه کار باشند، کلیدی است.
- کارت هدیه و کالا را ارائه دهید
کارت های هدیه و کالا هر دو راه های آسانی برای افزایش درآمد هستند و راه آسانی برای مهمانان وفادار شما تا عشق خود را به رستورانتان نشان دهند.
برای رستورانها، کارتهای هدیه اساساً بهعنوان یک وام کوچک برای جریان نقدی فوری عمل میکنند – و میتوانید روی بازگشت آن مشتری در زمان دیگری حساب کنید. مطمئن شوید که کارتهای هدیه را در جلو و در مرکز وبسایت خود تبلیغ کنید تا پیدا کردن آن و سفارش آنلاین برای مهمانان آسانتر شود.
رستوران One Toast به محض اینکه درهای خود را به دلیل کووید بستند، فروش کالا های خود را گسترش دادند.
- وفاداری را برجسته کنید
برنامههای وفاداری برای تبدیل مهمانهای معمولی به مهمانان همیشگی کلیدی هستند. همراه با سفارش آنلاین و کارت های هدیه، مطمئن شوید که درخواست ثبت نام برای وفاداری در جلو و مرکز وب سایت شما باشد.
برنامه وفاداری شما می تواند کاملاً مطابق با مفهوم شما باشد. به عنوان مثال، می توانید به مهمانان برای دهمین بوریتو یا دهمین بازدیدشان جایزه بدهید. با وفاداری نان تست، مهمانان چه در فروشگاه غذا بخورند و چه به صورت آنلاین سفارش دهند، به طور خودکار امتیاز جمع می کنند. حساب های وفاداری مرتبط با کارت اعتباری مهمان این کار را آسان می کند.
به علاوه، میتوانید وفاداری و ایمیل را ترکیب کنید و از بینشهای موجود در تجزیه و تحلیل وفاداری مشتریان خود برای ارسال کمپینهای ایمیلی هدفمند برای کسانی که نزدیک به پاداش هستند استفاده کنید.
اینگونه مهمانان شما هیجان زده خواهند شد که دوباره از شما سفارش دهند و دفعه بعد که وارد می شوند آن امتیازها را برای تخفیف استفاده کنند. از آنجا، می توانید آنها را با کمپین های ایمیل بخش بندی شده هدف قرار دهید و بازدیدهای مکرر، تخفیف ها و هدیه را تبلیغ کنید.
ثبت نام ایمیل را تشویق کنید
اهمیت ایمیل مارکتینگ
بازاریابی ایمیلی یک راه عالی برای ایجاد روابط با مشتری است تا مهمانان بارها و بارها برگردند. ثبت نام وفاداری یکی از راه های عالی برای جمع آوری ایمیل های مشتریان است، اما تنها راه نیست.
اعلان های ثبت نام را در هر نقطه تماس مشتری بگنجانید: همانطور که مهمانان رزرو می کنند. یک خط روی چک یا یک کارت اظهار نظر ارائه شده بعد از غذا؛ از طریق کانال های اجتماعی رستوران شما و به خصوص در وب سایت رستوران .
- عکس های جذاب
تصویرسازی موثرترین راه برای ارسال پیامی در مورد کسب و کار شما به مهمانان احتمالی است. عکسها نشان میدهند که وقتی مهمانها به رستوران میآیند یا آنلاین سفارش میدهند، چه انتظاری باید داشته باشند. اگر بتوانید پاسخ “اوه – چه خوب به نظر می رسد” از بازدیدکنندگان وب سایت برانگیزید، قبلاً آنها را جلب کرده اید.
Catch 122 استراتژی رسانه های اجتماعی و عکاسی وب سایت خود را در یک کمپین عالی اینستاگرام ترکیب کرد. مهمانان عکس های غذای خود را با برچسب #catch122menu به اشتراک گذاشتند و از تصاویر آنها برای ساخت یک گالری آنلاین در وب سایت رستوران استفاده شد.
- داستان خود را بگویید
این یک راه عالی برای مردم است تا درباره مفهوم رستوران و آنچه کسب و کار شما نشان می دهد بیشتر بیاموزند.
وب سایت شما مکانی عالی برای نمایش شخصیت و تاریخچه رستورانتان است. آیا از مزارع محلی محصول تهیه می کنید؟ آیا رستوران به نام مادر شما نامگذاری شده است؟ در بخش «درباره ما» یا «داستان ما» وب سایت، به بازدیدکنندگان خود در مورد آن بگویید.
- قابلیت دسترسی ADA
قبل از راهاندازی وبسایت جدید، مطمئن شوید که برای هر مهمان احتمالی قابل دسترسی است.
مواردی که باید دوباره بررسی شوند عبارتند از:
آیا تصاویر شما حاوی متن جایگزینی هستند که توضیحات متنی را برای تصاویری که در صفحه شما هستند ارائه دهند و به افراد کم بینا کمک کند؟
اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما برای همه مهمانان قابل دسترسی است تا مکان شما را پیدا کنند، منو را مشاهده کنند، سفارش آنلاین انجام دهند و رزرو کنند.
طراحی سایت رستوران
چگونه میتوانید مهمانها را جذب کنید، در حالی که گزینههایی که غذاخوریها برای بیرونبر و تحویل دارند پایانی ندارد؟ و چگونه می توانید آنها را به بازگشت ترغیب کنید؟ برند رستوران شما نقش اساسی دارد.
برند شما فقط لوگو یا فونت شما یا فقط هویت کسب و کار شما نیست. بلکه چگونه بیان کردن این است که چه کسی هستید، چه چیزی را ارائه می کنید و مهمانان چه انتظاراتی می توانند از شما داشته باشند. فراتر از چهار دیوار گسترش می یابید: حضور آنلاین شما باید منعکس کننده موقعیت منحصر به فرد شما در هر نقطه باشد.
مهمانی که شما را به صورت آنلاین جستجو می کند، برابر است با قدم زدن آنها در جلوی درب شما. بنابراین مهم این است که آنها در آنجا چه خواهند یافت.
همه چیز در مورد طراحی وب