دیجیتال مارکتینگ چیست؟
هر بازاریابی که از دستگاههای الکترونیکی استفاده میکند و میتواند توسط متخصصان بازاریابی برای انتقال پیامهای تبلیغاتی و سنجش تأثیر آن در سفر مشتری شما استفاده شود. در عمل، دیجیتال مارکتینگ معمولاً به کمپین های بازاریابی اطلاق می شود که در رایانه، تلفن، تبلت یا دستگاه های دیگر ظاهر می شوند. این می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، از جمله ویدئوی آنلاین، تبلیغات نمایشی ، بازاریابی موتورهای جستجو، تبلیغات اجتماعی پولی و پست های رسانه های اجتماعی. بازاریابی دیجیتال اغلب با “بازاریابی سنتی” مانند تبلیغات مجلات، بیلبوردها و پست مستقیم مقایسه می شود. به طور عجیبی، تلویزیون معمولاً با بازاریابی سنتی همراه است .
بازاریابی دیجیتال خود را به حداکثر برسانید
از Mailchimp برای تبلیغ برند خود، دستیابی به مخاطبان هدف و رشد کسب و کار خود استفاده کنید.
دیجیتال مارکتینگ چیست؟
بازاریابی دیجیتال که به آن بازاریابی آنلاین نیز می گویند، ترویج برندها برای ارتباط با مشتریان بالقوه با استفاده از اینترنت و سایر اشکال ارتباطات دیجیتال است. این نه تنها شامل ایمیل ، رسانههای اجتماعی ، و تبلیغات مبتنی بر وب، بلکه پیامهای متنی و چندرسانهای بهعنوان یک کانال بازاریابی است.
اساساً، اگر یک کمپین بازاریابی شامل ارتباطات دیجیتالی باشد، بازاریابی دیجیتال است.
بازاریابی درونگرا در مقابل بازاریابی دیجیتال
دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی درونگرا به راحتی اشتباه گرفته می شوند و دلیل خوبی هم دارند. بازاریابی دیجیتال از بسیاری از ابزارهای مشابه بازاریابی ورودی استفاده می کند – ایمیل و محتوای آنلاین. هر دو برای جلب توجه مشتریان بالقوه از طریق سفر خریدار و تبدیل آنها به مشتری وجود دارند. اما 2 رویکرد دیدگاه های متفاوتی از رابطه بین ابزار و هدف دارند.
دیجیتال مارکتینگ به این موضوع توجه میکند که چگونه ابزارهای فردی یا کانالهای دیجیتال میتوانند مشتریان بالقوه را تبدیل کنند. استراتژی بازاریابی دیجیتال یک برند ممکن است از چندین پلتفرم استفاده کند یا تمام تلاش خود را روی یک پلتفرم متمرکز کند. به عنوان مثال، یک شرکت ممکن است در درجه اول محتوا را برای پلتفرم های رسانه های اجتماعی و کمپین های بازاریابی ایمیلی ایجاد کند در حالی که سایر راه های بازاریابی دیجیتال را نادیده می گیرد.
از سوی دیگر، بازاریابی درونگرا یک مفهوم کل نگر است. ابتدا هدف را در نظر می گیرد، سپس به ابزارهای موجود نگاه می کند تا مشخص کند کدام یک به طور موثر به مشتریان هدف می رسد، و سپس در کدام مرحله از قیف فروش باید اتفاق بیفتد. به عنوان مثال، بگویید که می خواهید ترافیک وب سایت را افزایش دهید تا مشتریان بالقوه و مشتریان بیشتری تولید کنید. میتوانید هنگام توسعه استراتژی بازاریابی محتوای خود، روی بهینهسازی موتورهای جستجو تمرکز کنید و در نتیجه محتوای بهینهتر از جمله وبلاگها ، صفحات فرود و موارد دیگر را به دست آورید.
مهمترین چیزی که باید در مورد بازاریابی دیجیتال و بازاریابی درونگرا به خاطر بسپارید این است که به عنوان یک متخصص بازاریابی، مجبور نیستید بین این 2 مورد را انتخاب کنید. در واقع، آنها بهترین کار را با هم دارند. بازاریابی ورودی ساختار و هدفی را برای بازاریابی دیجیتال موثر در تلاشهای بازاریابی دیجیتال فراهم میکند و مطمئن میشود که هر کانال بازاریابی دیجیتال در جهت یک هدف کار میکند.
چرا بازاریابی دیجیتال مهم است؟
هر نوع بازاریابی می تواند به پیشرفت کسب و کار شما کمک کند. با این حال، بازاریابی دیجیتال به دلیل دسترسی به کانال های دیجیتال اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است. در واقع، تنها در آوریل 2022، 5 میلیارد کاربر اینترنت در سراسر جهان وجود داشته است.
از رسانه های اجتماعی گرفته تا پیام های متنی، راه های زیادی برای استفاده از تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ به منظور برقراری ارتباط با مخاطبان هدف وجود دارد. علاوه بر این، بازاریابی دیجیتال دارای حداقل هزینه های اولیه است و آن را به یک تکنیک بازاریابی مقرون به صرفه برای مشاغل کوچک تبدیل می کند.
انواع بازاریابی دیجیتال
به تعداد روش های تعامل با استفاده از رسانه های دیجیتال، تخصص های زیادی در بازاریابی دیجیتال وجود دارد. در اینجا چند نمونه کلیدی از انواع تاکتیک های بازاریابی دیجیتال آورده شده است.
درآمد بازاریابی دیجیتال در سال 2022
اگر جستجوی شغل دیجیتال مارکتینگ خود را آغاز کرده اید یا در حال فکر کردن به یک حرفه جدید در این زمینه هستید، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که بازاریابان دیجیتال در سال 2022 و بعد از آن چقدر درآمد دارند. همانطور که توسط اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) گزارش شده است، ممکن است با مشاغل بازاریابی دیجیتال در ایالات متحده مواجه شوید که حقوق آنها بالاتر از میانگین حقوق ملی 58260 دلار است.
بهینه سازی موتور جستجو
بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو، از نظر فنی یک ابزار بازاریابی است تا به خودی خود نوعی بازاریابی. Balance آن را به عنوان “هنر و علم جذاب کردن صفحات وب برای موتورهای جستجو” تعریف می کند.
بخش “هنر و علم” سئو مهمترین چیز است. سئو یک علم است زیرا برای دستیابی به بالاترین رتبه ممکن در صفحه نتایج موتور سرچ (SERP) شما را ملزم به تحقیق و سنجش عوامل مختلف می کند.
امروزه مهمترین عناصری که در بهینه سازی یک صفحه وب برای موتورهای جستجو باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:
- کیفیت محتوا
- سطح تعامل کاربر
- سازگاری با موبایل
- تعداد و کیفیت لینک های ورودی
علاوه بر عناصر بالا، شما نیاز به بهینه سازی سئوی فنی دارید که تمام اجزای پشتیبان سایت شما هستند. این شامل ساختار URL، زمان بارگذاری، و لینک های شکسته می شود. بهبود سئوی فنی شما می تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا سایت شما را بهتر هدایت کنند و بخزند.
استفاده استراتژیک از این عوامل بهینه سازی موتورهای جستجو را به یک علم تبدیل می کند، اما غیرقابل پیش بینی بودن آن را به یک هنر تبدیل می کند.
در نهایت، هدف این است که در صفحه اول صفحه نتایج موتور جستجو قرار بگیرید. این تضمین می کند که کسانی که به دنبال یک جستجوی خاص مرتبط با نام تجاری شما هستند می توانند به راحتی محصولات یا خدمات شما را پیدا کنند. در حالی که موتورهای جستجوی زیادی وجود دارد، بازاریابان دیجیتال اغلب بر روی گوگل تمرکز می کنند، زیرا این یک رهبر جهانی در بازار موتورهای جستجو است.
در سئو، هیچ عنوان قابل اندازه گیری یا قانون ثابتی برای رتبه بندی بالا در موتورهای جستجو وجود ندارد. گوگل و سایر موتورهای جستجو الگوریتم خود را تقریباً دائماً تغییر می دهند ، بنابراین پیش بینی دقیق غیرممکن است. کاری که می توانید انجام دهید این است که عملکرد صفحه خود را از نزدیک زیر نظر داشته باشید و بر اساس آن استراتژی خود را اصلاح کنید
بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
بازاریابی رسانه های اجتماعی به معنای هدایت ترافیک و آگاهی از برند با درگیر کردن افراد در بحث آنلاین است. میتوانید از بازاریابی رسانههای اجتماعی برای برجسته کردن برند، محصولات، خدمات، فرهنگ و موارد دیگر استفاده کنید. با توجه به اینکه میلیاردها نفر وقت خود را صرف تعامل در پلتفرم های رسانه های اجتماعی می کنند، تمرکز بر بازاریابی رسانه های اجتماعی می تواند ارزشمند باشد.
محبوبترین پلتفرمهای دیجیتال برای بازاریابی رسانههای اجتماعی فیسبوک ، توییتر و اینستاگرام هستند که لینکدین و یوتیوب از آنها فاصله زیادی ندارند. در نهایت اینکه از کدام پلتفرم های رسانه اجتماعی برای کسب و کار خود استفاده می کنید به اهداف و مخاطبان شما بستگی دارد. برای مثال، اگر میخواهید سرنخهای جدیدی برای استارتآپ فینتک خود پیدا کنید، هدف قرار دادن مخاطبان خود در لینکدین ایده خوبی است زیرا متخصصان صنعت در این پلتفرم فعال هستند. از سوی دیگر، اگر یک B2C متمرکز بر مصرف کنندگان جوان تر اجرا کنید، اجرای تبلیغات رسانه های اجتماعی در اینستاگرام ممکن است برای برند شما بهتر باشد.
از آنجا که بازاریابی رسانه های اجتماعی شامل مشارکت فعال مخاطبان است، به روشی محبوب برای جلب توجه تبدیل شده است. این محبوب ترین رسانه محتوا برای بازاریابان دیجیتال B2C با 96٪ است و در حوزه B2B نیز در حال افزایش است. طبق گزارش موسسه بازاریابی محتوا ، 61 درصد از بازاریابان محتوای B2B در سال جاری استفاده خود را از رسانه های اجتماعی افزایش دادند.
بازاریابی رسانه های اجتماعی معیارهای تعامل داخلی را ارائه می دهد که برای کمک به شما در درک میزان دسترسی شما به مخاطبان بسیار مفید است . شما میتوانید تصمیم بگیرید که کدام نوع تعامل برای شما بیشترین اهمیت را دارد، چه تعداد اشتراکگذاریها، نظرات یا کل کلیکها روی وبسایت شما باشد.
خرید مستقیم حتی ممکن است هدف استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی شما نباشد . بسیاری از برندها از بازاریابی رسانه های اجتماعی برای شروع گفتگو با مخاطبان استفاده می کنند تا اینکه آنها را تشویق کنند که فوراً پول خرج کنند. این امر به ویژه در برندهایی که مخاطبان مسن را هدف قرار می دهند یا محصولات و خدماتی را ارائه می دهند که برای خریدهای فوری مناسب نیستند ، رایج است. همه چیز به اهداف بازاریابی شبکه های اجتماعی شرکت شما بستگی دارد.
برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی موثر در رسانه های اجتماعی، پیروی از بهترین شیوه ها بسیار مهم است. در اینجا چند مورد از مهم ترین بهترین شیوه های بازاریابی رسانه های اجتماعی آورده شده است:
- محتوای با کیفیت بالا و جذاب تولید کنید
- به نظرات و سوالات به صورت حرفه ای پاسخ دهید
- یک برنامه زمان بندی ارسال در رسانه های اجتماعی ایجاد کنید
- در زمان مناسب پست کنید
- مدیران رسانه های اجتماعی را برای حمایت از تلاش های بازاریابی خود استخدام کنید
- مخاطبان خود را بشناسید و بدانید که در کدام کانال های رسانه اجتماعی بیشتر فعال هستند
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه Mailchimp چگونه میتواند به استراتژی رسانههای اجتماعی شما کمک کند