بهترین نوع تبلیغات برای بهتر دیده شدن
1. تبلیغات چاپی
طبق گزارش Infolinks ، اولین آگهی چاپی در سال 1472 در انگلستان منتشر شد . از آن زمان، این نوع تبلیغات در روزنامهها، مجلات، بروشورها، بیلبوردها، آگهیها و روشهای قابل حمل مشابه برای انتقال پیام یک برند به کاربر نهایی ایدهآل در دسترس قرار گرفت. در این روش تبلیغاتی، تبلیغکننده به ناشر پول میدهد تا تبلیغ خود را در نشریه درج کند.
2. تبلیغات رادیویی
تبلیغات رادیویی به سال 1920 باز می گردد، زمانی که اولین ایستگاه های رادیویی تجاری در ایالات متحده راه اندازی شدند. امروزه رادیو همچنان یک پلتفرم بازاریابی و تبلیغات مرتبط برای گسترش دامنه یک رویداد حمایت شده یا محصول جدید است. در این روش تبلیغاتی، تبلیغکننده به ایستگاه رادیویی پول پرداخت میکند تا تبلیغ خود را در فواصل زمانی تعیینشده بین موسیقی یا نمایش رادیویی پخش کند.
3. تبلیغات تلویزیونی
تبلیغات تلویزیونی در دهه 1940 با ترویج موارد عملی و مبارزات سیاسی سرچشمه گرفت. اکنون تبلیغکنندگان میتوانند از تلویزیون برای تبلیغ غذا، اسباببازیها، فروشگاهها، خدمات تجاری و موارد دیگر استفاده کنند – هم برای کانالهای تلویزیونی محلی و هم برای شبکههای پخش ملی. در این روش تبلیغاتی، تبلیغکننده به شبکه تلویزیونی منطقهای یا سراسری پول پرداخت میکند تا تبلیغ خود را در وقفههای تعیینشده در برنامههای عادی شبکه نمایش دهد.
4. تبلیغات اینترنتی
تبلیغات اینترنتی در اواسط دهه 1990 با راه اندازی تبلیغات “بنر” برای شرکت های مختلف مخابراتی ریشه دوانید. این تبلیغات در نقاط بینابینی در یک صفحه وب قرار می گیرند. در این روش تبلیغاتی، تبلیغکننده به صاحب وبسایت پول میدهد تا آگهی خود را در فضاهای در معرض دید که پیرامون محتوای خود وبسایت است قرار دهد. تبلیغات اینترنتی شامل ویدیو، بازاریابی موتورهای جستجو، پست های رسانه های اجتماعی حمایت شده و موارد دیگر می شود.
اما، همانطور که می دانید، انواع تبلیغات فوق از زمان پیدایش خود به طور چشمگیری تکامل یافته اند. پیامهایی که زمانی کاملاً یکبعدی بودند، اکنون دارای رنگهای زیرکانه، خندهدار یا عمیقی هستند که سالها پس از انتشار تبلیغات، به یاد ماندنی میشوند.
بنابراین چگونه یک استراتژی تبلیغاتی ایجاد می کنید که طنین انداز باشد؟
این پست وبلاگ به تبلیغات و کمپین هایی اختصاص دارد که می توانیم از آنها یاد بگیریم.
اما، اول، یک تمایز مهم:
کمپین تبلیغاتی
کمپین تبلیغاتی گروهی از تبلیغات مشابه با لحن یا پیام یکپارچه است. مزیت یک کمپین نسبت به یک تبلیغ مستقل این است که میتوان یک ایده را به روشهای مختلف، در رسانههای مختلف و برای مدت طولانیتر بدون تکرار یا کهنه شدن برای مخاطب به کار برد.
از کیت کمپین تبلیغاتی رایگان HubSpot برای برنامه ریزی پروژه تبلیغاتی خود و کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه کدام نوع تبلیغات برای پروژه شما بهترین است، استفاده کنید.
بهترین کمپین های تبلیغاتی تمام دوران (روش موفقیت آمیز )
بدون انجام بیشتر، در اینجا آنها ترتیب خاصی ندارند: 18 مورد از بهترین تبلیغات تمام دوران و درس هایی که می توانیم از آنها بیاموزیم.
1. نایک: فقط انجامش بده.
کمپین تبلیغاتی: چاپ، تلویزیون، اینترنت
یک ضربه بود.
در سال 1988، فروش نایک 800 میلیون دلار بود . تا سال 1998، فروش از 9.2 میلیارد دلار فراتر رفت . “فقط انجامش بده.” کوتاه و شیرین بود و در عین حال همه چیزهایی را که مردم هنگام ورزش احساس می کردند در بر می گرفت – و مردم هنوز هم این احساس را امروز دارند. نمی خواهید پنج مایل بدوید؟ فقط انجامش بده نکن خواستن از چهار طبقه از پله ها بالا بروید؟ فقط انجامش بده این شعاری است که همه ما می توانیم با هم ارتباط برقرار کنیم به: انگیزه برای فراتر رفتن از محدودیت های خود
نتیجه:
وقتی سعی می کنید بهترین راه برای ارائه برند خود را انتخاب کنید، از خود بپرسید: چه مشکلی را برای مشتریان خود حل می کنید؟ محصول یا خدمات شما چه راه حلی دارد فراهم کند ? با پرداختن به این موضوع اصلی در تمام پیامهای خود، در سطح احساسی با مشتریان ارتباط برقرار میکنید که نادیده گرفتن آن سخت است.
2. کوکاکولا: یک کوکاکولا به اشتراک بگذارید
کمپین تبلیغاتی: چاپ
برندهای بزرگ اغلب در شرایطی که در حال حاضر بسیار بزرگ هستند، برای انجام کاری نوآورانه به سختی تحت فشار هستند. بنابراین، کوکاکولا برای جلب نظر توده ها چه کرد؟ آنها با گذاشتن نام آنها بر روی هر بطری از افراد درخواست کردند.
کمپین Share a Coke در استرالیا در سال 2011 آغاز شد ، زمانی که کوکاکولا هر بطری را با 150 نام محبوب ترین در کشور شخصی سازی کرد. از آن زمان، ایالات متحده از این روش پیروی کرد و نام های کوچک را در جلوی بطری ها و قوطی های خود با فونت مارک Coke چاپ کرد. حتی میتوانید بطریهای سفارشی را در وبسایت Coke سفارش دهید تا چیزهایی مانند نام مستعار و آرم کالج را درخواست کنید.
این یک داستان مهم در صنعت بازاریابی و تبلیغات بود. بسیاری از مصرف کنندگان توسط آن مسحور شدند، در حالی که دیگران با آن گیج شدند – چرا یک مورد موقت را اینقدر شخصی کنیم؟ پپسی حتی بلافاصله پس از راه اندازی کمپین، ضد تبلیغاتی را منتشر کرد.
با این وجود، کوکاکولا به خاطر آن مورد توجه فوری قرار گرفت.
نتیجه:
طرفداران کوکاکولا خریداران معمولی هستند و شرکت با قدرت تمام به این حس مالکیت فردی متمایل شد. فکر کردن به اینکه چه نامی را از دستگاه فروش خودکار بیرون می آورید به خودی خود یک هیجان سرگرم کننده بود – حتی اگر مال شما نباشد، شما را تشویق می کند که با هرکسی که نامش در جلوی صفحه است “یک کوکاکولا به اشتراک بگذارید