نکاتی برای طراحی بهترین وب سایت های پزشکی
وب سایت پزشکی شما دفتر مجازی کلینیک شماست، تصویر دیجیتالی از مطب شما. آن را به خوبی ساختار یافته و جذاب کنید تا بیماران و درآمد بیشتری برای شما به ارمغان بیاورد.این کاری است که بهترین وب سایت های پزشکی انجام می دهند و به همین دلیل طراحی وب سایت پزشکی کلیدی است.
با استفاده از طراحی مناسب، بهترین وب سایت های پزشکی به بهبود عملکرد مطب شما، افزایش شهرت، افزایش تجربه بیمار و ایجاد درآمد بیشتر کمک می کنند.
این مقاله نکاتی را برای طراحی وبسایتهای پزشکی مؤثر به شما ارائه میکند که گروه خاصی از بیماران را هدف قرار دهد. آن ها بسته به نوع خدمات پزشکی که به دنبال آن هستند، نیازها و انتظارات متفاوتی دارند
نکته 1: طراحی شما باید مخاطب خاص شما را هدف قرار دهد
مطب پزشکان واقعی بسته به تخصص آنها و متعاقباً گروه بیمار مورد نظر آنها متفاوت است. مطب یک متخصص اطفال مطمئناً شبیه مطب یک جراح ارتوپد نخواهد بود. تخصص های مختلف، بیماران مختلف، دکور متفاوت!
همین قانون در مورد وب سایت های پزشکی نیز صدق می کند: طراحی بسته به گروه جمعیتی که کلینیک قصد جذب آن را دارد متفاوت خواهد بود. سایت های پزشکی باید از جذاب ترین طراحی برای مخاطبان هدف خود استفاده کنند زیرا این گروهی است که شما می خواهید نیازهای آنها را برآورده کنید.
اگر بیماران جوان را هدف قرار دهید، طراح وب سایت پزشکی شما می تواند رنگ بیشتری را به کار گیرد. اگر تمرکز تمرین شما بر افراد مسن یا افراد دارای معلولیت باشد، طراحی شما باید ناوبری را بسیار ساده کند. اگر پزشک ورزشی هستید از عکس های مرتبط استفاده کنید.
با در نظر گرفتن مخاطب هدف خود طراحی کنید و در نهایت یکی از بهترین وب سایت ها را خواهید داشت.
نکته 2: طراحی خود را ساده و واضح نگه دارید
ساده بهتر است یا کم هم زیاد است. این قانونی است که در طراحی بهترین وب سایت های پزشکی کاملاً اعمال می شود. درک موضوع سایت را برای بازدیدکنندگان بسیار آسان کنید
راز توازن است: نه عکس های زیاد، نه بلوک های بی پایان کپی. اگر میخواهید یکی از بهترین وبسایتهای پزشکی را داشته باشید، طراحی خود را تا حد امکان ساده و واضح نگه دارید تا ناوبری برای بیمارانتان طبیعی باشد. در اینجا چند نکته برای ساده نگه داشتن آن وجود دارد:
فضای کافی بین انواع مختلف محتوا قرار دهید: عکس، متن، منوها
از پاراگراف های کوچکتر برای کپی خود استفاده کنید و برای وضوح، سرصفحه ها و سرفصل های فرعی اضافه کنید
ناحیه اصلی صفحه را از نوارهای کناری / سرصفحه ها از طریق رنگ های متضاد جدا کنید
هدف شما این است یافتن اطلاعات را آسان کنید و باعث می شود تجربه بیمارانتان در وب سایت شما مثبت باشد. که بیماران بیشتری را متقاعد می کند تا یک نوبت رزرو کنند.
نکته 3: از طراحی وب برای نمایش اطلاعات کلیدی استفاده کنید
ضروری است که طراحی وب سایت مراقبت های بهداشتی شما به بازدیدکنندگان این امکان را دهد که بلافاصله آنچه را که می خواهید در لحظه ورود به دفتر مجازی شما تشخیص دهند.
بهترین وب سایت های پزشکی، اطلاعاتی را که برای بیماران مهم است که در مورد عمل خود بدانند در مرکز صفحه قرار می دهند. کل طراحی شما باید حول آن یک چیز باشد و این رویکرد به شما امکان می دهد از مزایای بهترین وب سایت پزشکی لذت ببرید.
به صفحهها نامهای واضحی بدهید که جایی برای تفسیر باقی نمیگذارد: «با پزشکان ملاقات کنید»
با استفاده از حروف بزرگ و رنگ های جسورانه، دکمه های CTA ایجاد کنید
اطلاعات اولیه خود را در بالاترین قسمت صفحه قرار دهید تا توجه را به آن جلب کنید
اطلاعات ثانویه و همچنین پاورقی ها باید به انتهای صفحه بروند
اطلاعات را به گونه ای قرار دهید که بازدیدکنندگان به سرعت بفهمند می توانید خدمات مورد نیاز خود را به آنها ارائه دهید. کاری کنید که آنها به راحتی به آنچه نیاز دارند برسند: یک قرار ملاقات با شما.
نکته 4: با طراحی ریسپانسیو به موبایل بروید
بهترین وبسایتهای جهان از طراحی واکنشگرا استفاده میکنند – مؤثرترین راه برای داشتن یک وبسایت بیمارستانی که بر روی هر دستگاهی، صرف نظر از اندازه صفحه نمایش، به خوبی رندر میشود. در دنیای موبایل امروزی، برای اینکه در بین برترین وب سایت های سلامت قرار بگیرید، باید طراحی ریسپانسیو داشته باشید.
در حالی که می توانید طراحی وب سایت مراقبت های بهداشتی خود را برای اندازه های مختلف صفحه شخصی سازی کنید، طراحی واکنش گرا همچنان کاربردی ترین رویکرد است. پلتفرمهای طراحی وجود دارند که طراحی واکنشگرا را بهطور خودکار فعال میکنند.
وقتی پلتفرمی را انتخاب میکنید که طراحی واکنشگرا را ممکن میسازد، وبسایتهای پزشکی شما به درستی در هر دستگاهی بارگیری میشوند، صرف نظر از اندازه صفحه یا مرورگر مورد استفاده برای دسترسی به اینترنت.
توصیه می شود عملکرد وب سایت خود را به صورت دوره ای در دستگاه های مختلف آزمایش کنید. اگر یک تیم اختصاصی دارید یا می توانید مانند بهترین وب سایت های پزشکی، برای مدیریت فرآیند آزمایش با یک شرکت قرارداد ببندید، می توانید از کارکنان خود بخواهید این کار را برای شما انجام دهند.
نکته 5: ترکیب کنید
محتوای بصری در طراحی شما
آمار نشان میدهد که محتوای بصری، چه ویدیو یا عکس، در مقایسه با متن، اشتراکگذاری و بازدید بیشتری دارد. در نتیجه، بهترین وب سایت های پزشکی، محتوای بصری را برای عملکرد بهتر نسبت به سایر سایت های پزشکی با محتوای کمتر یا بدون محتوای بصری انتخاب می کنند.
باید در نظر داشته باشید که این استراتژی هر دو راه را قطع می کند و باید تعادل را پیدا کنید و افراط نکنید. محتوای بصری کمتر بدون شک خوب نیست، اما مقدار زیاد آن به همان اندازه بد است. تصاویر بصری بیش از حد بازدیدکنندگان را از یافتن و دسترسی به محتوای کلیدی منحرف می کند.
شکی نیست که نمایش اسلاید یا ویدیو سریعتر توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند، اما:
اطمینان حاصل کنید که از اندازه فایل های بزرگ که می تواند تأثیر منفی بر زمان بارگذاری صفحه داشته باشد، دوری کنید. سرعت بارگذاری آهسته می تواند ناامید کننده باشد و بازدیدکنندگان را دور کند!
از طرحهایی که فلش را فعال میکنند استفاده نکنید زیرا همه دستگاهها از این فناوری پشتیبانی نمیکنند، که باعث میشود بسیاری از بازدیدکنندگان از دسترسی به محتوای شما باز بمانند.
نکته 6: از عناصر طراحی برای تعامل با بیماران در وب سایت خود استفاده کنید
شما باید وب سایت پزشکی خود را تعاملی کنید تا بازدیدکنندگان را جذب کنید و تبدیل خود را افزایش دهید. باید مطمئن شوید که وب سایت شما به بازدیدکننده اجازه می دهد تا قبل از ترک وب سایت، تمام وظایف مورد نیاز برای تکمیل فراخوان نهایی را انجام دهد.
اگر میخواهید بازدیدکنندگانتان با شما یک قرار ملاقات رزرو کنند، به آنها اجازه دهید این کار را در وبسایت شما بدون نیاز به تماس گرفتن برای قرار ملاقات انجام دهند. علاوه بر این، آنها را قادر به پرداخت هزینه پرداخت کنید! انجام کارهایی را که نیاز دارید در سایت خود برای آنها آسان کنید!
راه حل های تعاملی زیادی وجود دارد که بهترین وب سایت های بیمارستانی از آنها استفاده می کنند:
فرم هایی که بازدیدکنندگان می توانند اطلاعات کلیدی مانند بیمه، شرایط پزشکی، جزئیات تماس و غیره را وارد کنند.
دکمه های قابل توجه برای اقدامات مختلف: قرار ملاقات، نسخه های مجدد، درخواست ارجاع و غیره.
نکته 7: اجازه دهید وب سایت شما داستان شما را بگوید
برای ایجاد یک عمل موفق، داشتن مدرک پزشکی و آموزش کافی، کافی نیست. تمرین شما یک تجارت است. شما باید برند خود را بسازید و شهرت خود را مانند هر کسب و کار دیگری، صرف نظر از صنعت، مدیریت کنید.
یک برند به شما این امکان را میدهد که از بین دیگران متمایز شوید. اجازه دهید وب سایت شما داستان شما را بازگو کند و شما آن پیوند عاطفی را با بازدیدکنندگان خود ایجاد خواهید کرد که در فرآیند تثبیت خود به عنوان یک برند معتبر در حوزه کاری شما بسیار مهم است.
یک برند باعث وفاداری و ارجاعات می شود. شما نیاز دارید که بیماران هر بار نزد شما بیایند و نیاز دارید که بیماران دوستان و اعضای خانواده خود را به شما معرفی کنند. به یاد داشته باشید که مردم دوست دارند تجربیات خود را به اشتراک بگذارند. هنگامی که آنها به خدمات پزشکی نیاز دارند، برند پزشکی باشید!
نکته 8: یافتن آنچه را که به دنبالش هستند برای بازدیدکنندگان آسان کنید
بهترین وب سایت های مراقبت های بهداشتی مملو از تمام اطلاعاتی هستند که ممکن است بیمار بخواهد پیدا کند، از پست های وبلاگ آموزشی گرفته تا فرم های بیمار، دستورالعمل های قرار ملاقات، و دستورالعمل ها. با این همه اطلاعات، هر وب سایتی ممکن است در نهایت هرج و مرج و شلوغ به نظر برسد! یک وب سایت بیش از حد پر می تواند بازدیدکنندگان را در یک ثانیه دور کند. بهترین وب سایت های پزشکی یک راه حل عملی ارائه کرده اند: استفاده از یک رویکرد طراحی که ناوبری را بسیار ساده و آسان می کند.
ناوبری ساده می تواند دسترسی بازدیدکنندگان به حجم وسیعی از اطلاعات را تا زمانی که سازماندهی شده باشد، آسان کند. ایده خوبی که بسیاری از سایت های پزشکی از آن استفاده می کنند، برجسته کردن اطلاعاتی است که بازدیدکنندگان به احتمال زیاد در وب سایت شما جستجو می کنند. همه چیز را واضح و آسان کنید!
نکته 9: با یک آژانس طراحی وب متخصص در مراقبت های بهداشتی کار کنید
وقتی تصمیم گرفتید که برای طراحی وب سایت کلینیک پزشکی خود به یک آژانس نیاز دارید، به یاد داشته باشید که به افرادی نیاز دارید که تجارت شما را درک کنند. شما دکتر هستید. اگر پای شما شکسته باشد به پزشک خانواده مراجعه می کنید؟ نمونه برای آژانس های طراحی کاربرد دارد.
اگر میخواهید سایت شما در بین بهترین وبسایتهای پزشکی قرار گیرد، باید با شرکتی همراه شوید که در زمینه ایجاد وبسایت برای مراکز درمانی تجربه داشته باشد. چنین آژانسی نیازهای خاص یک وب سایت پزشکی و همچنین الگوهای رفتاری بیماران را درک خواهد کرد.
نکته 10: محتوای ارزشمند را برای دوستی با موتورهای جستجو و آموزش به بیماران اضافه کنید
اگر می خواهید ترافیک داشته باشید و نرخ تبدیل خود را افزایش دهید، وب سایت شما باید در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشد. موتورهای جستجو باید محتوای وب سایت شما را مرتبط با جستجوهای انجام شده توسط بیماران یا بیماران بالقوه پیدا کنند. موتورهای جستجو باید سایت شما را دوست داشته باشند!
اطلاعات بیشتر در مورد تولید محتوای مفید
سئو
شما باید محتوایی ارائه دهید که به آموزش مخاطبان هدف شما کمک کند. به آن سئو می گویند. همان محتوای آموزشی، صرف نظر از نحوه ارائه آن، اعتماد بیماران را به مطبتان به وجود می آورد که برای موفقیت ضروری است.
چگونه تعیین می کنید که کدام محتوا برای بازدیدکنندگان مرتبط است؟ شما بر درک بیماران، نیازهای آنها و فرآیند فکر تمرکز می کنید. اگر بیمار مبتلا به زانو درد بودید که به دنبال ارتوپد می گردید، دقیقاً مانند شما چه سؤالاتی داشتید؟ به این سوالات پاسخ دهید!
چرا باید به بازدیدکنندگان پاسخی برای مهم ترین سؤالاتشان بدهید؟ پاسخ به سوالات شما را به عنوان یک متخصص در زمینه خود معرفی می کند، سئوی سایت شما را افزایش می دهد و به بازدیدکنندگان کمک می کند تا درک بهتری از روند تشخیص و درمان داشته باشند.
متخصصان مراقبت های بهداشتی اغلب این فرصت را از دست می دهند و تمایلی به ایجاد چنین محتوایی در وب سایت خود ندارند. بازدیدکنندگان سپس به وب سایت دیگری می روند که ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی برای ایجاد محتوایی که به سؤالات آنها پاسخ می دهد وقت گذاشته اند.
محتوای واقعی ایجاد کنید که نتواند به موقع به شما نتیجه معکوس بدهد.
در صورت ارائه موارد خاص از نام بیماران واقعی استفاده نکنید.
به انتظارات مخاطبان هدف خود توجه کنید؛
مطابق با قوانین و مقررات عمل کنید.
خلاصه
خود را به جای بیماران بالقوه خود قرار دهید و تصور کنید که چگونه خدمات پزشکی خود را جستجو خواهید کرد، کجا به دنبال آنها خواهید بود و انتظار دارید چه چیزی پیدا کنید. شما به محتوای گسترده نیاز دارید و از طریق موتورهای جستجو یا شبکه های رسانه های اجتماعی به دنبال آن خواهید بود.