21 کاری که قبل از راه اندازی وب سایت خود باید انجام دهید
آماده شدن برای راه اندازی یک وب سایت برای بسیاری از افراد زمان هیجان انگیزی است. زمان آن فرا رسیده است که در مورد آنچه باید دوباره روی آن کار شود فکر کنید و روی تغییرات سبک و اجرای طرح بالقوه تمرکز کنید. اگر فهرستی برای پیگیری درست همه وظایف تهیه نکرده باشید، می تواند کمی دلهره آور باشد.
ما لیستی از 21 کاری که قبل از راه اندازی وب سایت خود باید انجام دهید گردآوری کرده ایم تا مطمئن شوید چیزی را از دست نداده اید.
طراحی وب سایت
طراحی سایت یکی از بزرگترین ملاحظاتی است که هنگام آماده شدن برای راه اندازی یک وب سایت باید روی آن تمرکز کنید. پس از کیفیت محتوایی که قصد میزبانی آن را دارید طراحی سایت در رتبه دوم قرار دارد، بنابراین بسیار مهم است که آن را درست انجام دهید.
شما می خواهید که کاربران هنگام بازدید از سایت شما تجربه خوبی داشته باشند. این همان چیزی است که باعث می شود آنها دوباره بیایند و این به شما کمک می کند پایگاه کاربری خود را ایجاد کنید. در زیر لیستی از عناصر طراحی است که باید روی آنها تمرکز کنید تا سایتتان عالی به نظر برسد.
- رنگ های وب سایت خود را با دقت انتخاب کنید
هنگام انتخاب رنگ برای سایت خود، وسوسه انگیز است که مسیر آسان را انتخاب کنید و فقط از یک طرح رنگی پیش فرض که همراه با نرم افزار یا تم ساخت وب سایت شما است استفاده کنید. این لزوماً کار بدی نیست، تا زمانی که بتوانید طرح رنگ را با برند و پیام خود مطابقت دهید. اگر از انتخاب رنگ خود راضی نیستید، باید قبل از تاریخ عرضه آن را مرتب کنید.
اطمینان حاصل کنید که تمام رنگهای سایت خود را بررسی و تأیید کردهاید و مطمئن شوید که رنگهای برند خود را رعایت کردهاید . رنگهایی که افراطی هستند انتخاب نکنید و رنگهای با کنتراست بالا و رنگهایی که از نظر سبکی و عملکردی با زیباییشناسی و طرحبندی وبسایت شما سازگاری ندارند، خودداری کنید.
- فونت های مناسب را انتخاب کنید
محتوای قابل خواندن در سایت شما مهمترین جنبه حضور آنلاین شما است. این بدان معناست که باید مطمئن شوید که فونت های شما خوانا و متناسب با سبک و پیام وب سایت شما هستند.
اگر میخواهید پیامی سرگرمکننده و سبک را منتقل کنید، فونتی را پیدا کنید که با لحن و معنای آن پیام مطابقت داشته باشد. اگر میزبان یک سایت تجاری هستید و باید حرفه ای نشان دهید، فونت سنتی تر و رسمی معمولا بهترین گزینه است.
فونت های خود را از نظر اندازه و فاصله ثابت نگه دارید و مطمئن شوید که جملات و پاراگراف های شما به گونه ای ساختار یافته اند که محتوا به راحتی قابل خواندن باشد. اگر متن متضاد را روی یک رنگ پسزمینه خشن قرار دهید، بازدیدکنندگان شما تجربه خواندن را ناخوشایند میبینند و سایت شما را ترک میکنند.
برندسازی برای محصول شما
- روی برندسازی تمرکز کنید
مطمئن شوید که پیام برند شما قوی و به خوبی نشان داده شده است. بازدیدکنندگان شما نباید حدس بزنند که شما چه چیزی را به اشتراک می گذارید یا می فروشید. آنها باید به محض دیدن صفحه اصلی شما بدانند شما کی هستید و چه می کنید. برندسازی موثر به تقویت تجربه کاربری و تقویت حضور آنلاین شما کمک می کند. این باید با اولین تعامل بین شما و بازدیدکنندگان وب سایت شما شروع شود. - فاویکون ها را ایجاد و پیاده سازی کنید
فاویکون که به عنوان نماد وب سایت یا نماد تب نیز شناخته می شود، در برگه مرورگر، در کنار عنوان صفحه ظاهر می شود. فاویکون سایت شما را حرفه ای تر میکند و به بازدیدکنندگان شما این تصور را می دهد که واقعاً به ارائه وب سایت خود اهمیت می دهید و زمان و تلاش زیادی را برای ساخت آن صرف کرده اید. جزئیات کوچکی مانند فاویکون به ایجاد اولین برداشت عالی کمک می کند و احتمال بازگشت بازدیدکنندگان برای استفاده از سایت و خدمات شما را در آینده بسیار بیشتر می کند. - شبکه های اجتماعی خود را پیوند دهید
چه دوست داشته باشید چه نباشید، رسانه های اجتماعی اینجا هستند تا بمانند. این به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره بسیاری از افراد، چه از نظر شخصی و چه از نظر حرفه ای تبدیل شده است. در نتیجه، اگر می خواهید کسب و کار خود را تبلیغ کنید، باید تا حد امکان در پلتفرم های رسانه های اجتماعی حضور داشته باشید.
شما می توانید تصمیم بگیرید که به کدام یک از شبکه های اجتماعی محبوب پیوند دهید، اما اگر سایت شما یک لینک مستقیم به صفحات توییتر و فیس بوک شما دارد، این شروع خوبی است. پلاگین ها و ابزارهای مختلف وب سایت زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای اتصال استفاده کنید، بنابراین کمی تحقیق کنید و ببینید کدام یک برای شما بهتر کار می کنند.
- تاریخ حق چاپ را تنظیم کنید
تاریخ حق چاپ فعلی یکی از مهم ترین مواردی است که باید در اولین راه اندازی وب سایت خود لحاظ کنید، به خصوص اگر نزدیک به پایان سال باشد.
اگر از وردپرس یا جوملا استفاده می کنید، احتمالاً هرگز نیازی به نگرانی در مورد تنظیم دستی این تاریخ نخواهید داشت. با این حال، باید توجه داشته باشید که اگر تاریخ حق چاپ را به روز نکنید، وب سایت شما نادیده گرفته شده و متروکه به نظر می رسد.
کاربران معمولاً از سایتهایی که به طور منظم نگهداری نمیشوند اجتناب میکنند و تاریخ کپیرایت قدیمی نشاندهنده بیتوجهی است. تاریخ کپی رایت همچنین می تواند بر رتبه بندی SEO شما تأثیر بگذارد، بنابراین باید به روز نگه داشته شود. حتی اگر تغییراتی که در سایت ایجاد می کنید کوچک هستند، به یاد داشته باشید که تاریخ حق چاپ را به روز کنید.
محتوای خوبی برای وب سایت خود ایجاد کنید
محتوا
همانطور که قبلاً اشاره کردیم، محتوا مهمترین بخش وب سایت شما است. طراحی مهم است اما محتوا پادشاه مطلق است. این چیزی است که یا افراد را به وب سایت شما جذب می کند یا آنها را فراری می دهد.
- تصحیح، املا و ویرایش
اگر مانند اکثر صاحبان وب سایت هستید، ارزش یک محتوای خوب نوشته شده را می دانید، خواه یک مصاحبه، بررسی محصول یا مقاله خبری باشد. اگر کاربران با گرامر، املا و ساختار جمله مشکل پیدا کنند، این تصور را به آنها می دهد که به محتوای خود توجه نمی کنید یا بدتر از آن، به آن اهمیت نمی دهید.
کلماتی که املای اشتباه دارند این امکان را دارند که پیام شما را کاهش دهند، بنابراین تا آنجا که می توانید در بررسی املای خود دقیق باشید. ابزارهای املا و دستور زبان آنلاین زیادی وجود دارد که می توانید به صورت رایگان از آنها استفاده کنید، که بسیاری از آنها افزونه هایی برای وردپرس و جوملا هستند.
اگر واقعاً میخواهید وبلاگ یا سایت خبری خود را ارتقا دهید، یک ویرایشگر یا تصحیح کننده استخدام کنید. این به نوشتن شما یک حس حرفه ای می دهد، که به شما کمک می کند تا به طور معناداری با خوانندگان خود ارتباط برقرار کنید.
- عملکرد سایت خود را آزمایش کنید
ما می دانیم که تست وب سایت شما سرگرم کننده ترین کار در جهان نیست، اما قبل از راه اندازی باید مطمئن شوید که هر عنصر به درستی کار می کند، فرم های تماس شما و همچنین سایر بخش های کاربردی وب سایت شما .
اگر مهارت های برنامه نویسی دارید، باید تست های خودکار خود را ایجاد کنید و از آزمایش دستی جلوگیری کنید، به خصوص اگر عناصر و سازگاری های مرورگر زیادی برای بررسی دارید. سرمایه گذاری اولیه زمان و تلاش واقعاً می تواند در دراز مدت نتیجه دهد.
- CTA ها را دوباره بررسی کنید و آنها را آزمایش کنید
بازاریابی و فروش در مجموعه مهارتهای همه نیست، اما اگر میخواهید کاربران خود را به انجام کاری وادارید، مانند ثبتنام در خبرنامه، خرید محصول یا ارسال درخواست، به Call To Action نیاز دارید. اطمینان حاصل کنید که برجسته است و دسترسی به آن برای کاربران آسان است.
ایجاد محتوای شگفت انگیز وب سایت
- اندازه تصویر را بهینه کنید
وب سایت شما باید عالی به نظر برسد و در عین حال عملکرد خوبی داشته باشد. برای انجام این کار، ممکن است لازم باشد تصاویر خود را برای اطمینان از اندازه مناسب آنها بهینه کنید.
اگر تصاویر و عکسهای عظیمی را در سراسر سایت خود منتشر میکنید، میتوانید انتظار داشته باشید که کاربران تلفن همراه و افرادی با پهنای باند محدود تجربهای کمتر از حد مطلوب داشته باشند. در عوض، سعی کنید نقطه شیرین بین زمان بارگذاری سریع و تصاویر با کیفیت بالا را پیدا کنید. با کمی تغییر اندازه، می توانید انتظار نتایجی را داشته باشید که نه تنها ظاهر خوبی دارند، بلکه باعث می شوند وب سایت شما سریعتر کار کند.
مطمئن شوید که تمام محتوایی که استفاده میکنید متعلق به شماست، یا اگر اینطور نیست، تمام مجوزهای لازم برای انتشار آن را دارید و این در مورد تمام محتوای گرافیکی شما صدق می کند.
- شامل فیلم ها
همه محتوای ویدیویی ندارند که بخواهند در وب سایت خود به اشتراک بگذارند، بنابراین اگر چیزی به ذهنتان نرسیده نگران نباشید.
این روزها، اکثر وب سایت ها فایل های ویدیویی خود را میزبانی نمی کنند. درعوض، از سایتهای اشتراکگذاری ویدیو استفاده میکنند تا تمام کارهای سنگین را برایشان انجام دهند.
می توانید یک کانال در سایت هایی مانند یوتیوب ایجاد کنید و محتوای خود را در آنجا میزبانی کنید. این به شما امکان میدهد ویدیوهای خود را از طریق یک URL ساده یا با جاسازی آنها در وب سایت خود پیوند دهید. این مقدار زیادی از بار پردازشی وب سایت شما را می گیرد و در هزینه میزبانی فایل های ویدیویی بزرگ صرفه جویی می کند.
تست استرس رابط کاربری شما
وقتی صحبت از تجربه کاربری به میان می آید، رابط وب سایت شما نقش مهمی ایفا می کند. هدف آن این است که با پیمایش و جستجوی ساده، مرور را تا حد امکان روان کند. به عبارت دیگر، کاربران هنگام تلاش برای یافتن چیزی در وب سایت شما نباید زیاد فکر کنند.
ایجاد طرح بندی وب سایت شما
- به ملاحظات چیدمان فکر کنید
هر چه بازدیدکنندگان در وب سایت شما راحت تر حرکت کنند، تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.
اگر چیزی در یک سایت آنطور که انتظار می رود کار نمی کند، کاربر معمولی یک جایگزین پیدا می کند. درصد زیادی از کاربران ترجیح می دهند به جای سر و کله زدن با وب سایتی که پیمایش آن دشوار است به جای دیگری بروند، بنابراین به یاد داشته باشید که بازدیدکنندگان شما گزینه های زیادی دارند.
همچنین، بعید است که کاربران در زمینه گزارش های باگ و عیب یابی به شما کمک کنند، بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که تمام تست ها قبل از اینکه بازدیدکنندگان وب سایت شما را ببینند به خوبی انجام شده است.
- لوگوی خود را به صفحه اصلی پیوند دهید
پیوند صفحه اصلی به لوگو ویژگی مهمی است که برخی از وب سایت های قدیمی از آن برخوردار نیستند، حتی اگر پیاده سازی آن واقعاً آسان باشد.
این ایده عالی است زیرا به کاربران شما اجازه می دهد تا با کلیک بر روی لوگوی شما به صفحه اصلی بازگردند.
- دکمه ها را تست کنید
اگر چندین عملکرد در وب سایت خود دارید، به احتمال زیاد دکمه های مرتبط با آنها را نیز خواهید داشت. شما باید تک تک آنها را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که دقیقاً همان کاری را که باید، بدون ایجاد هیچ خطایی انجام می دهند.
سئوی خود را برنامه ریزی کنید و آن را مانند یک حرفه ای اجرا کنید
- پیوندهای خود را بررسی کنید
درست کردن سئو در اولین تلاش دشوار است، اما باید اطمینان حاصل کنید که تا حد امکان به همه عوامل توجه کرده اید. اگر میخواهید از مزایایی که سئو میتواند به همراه داشته باشد استفاده کنید، پیوندها به سایر وبسایتها و منابع باید همیشه کار کنند.
اگر پیوندهایی وجود دارد که دیگر فعال نیستند، باید آنها را حذف کنید یا با پیوندهای کاری به روز کنید. اگر هر چند وقت یکبار خانه را تمیز نکنید و مطمئن شوید که همه چیز به درستی لینک شده و کار می کند، سایت شما را جریمه می کند، بنابراین ارزش تمیز کردن خانه را دارد.
سئوی وب سایت خود را بررسی کنید
- در مورد کلمات کلیدی خود تحقیق کنید
جزء کلید واژه سئوی شما یکی از موارد مهم است. اگر محتوای شما بیش از حد از کلمات کلیدی اشباع شده باشد، وب سایت شما جریمه می شود و در نتایج جستجو آنطور که باید نمایش داده نمی شود. این بدان معنی است که شما باید محتوای خود را متعادل کنید.
اگر از تعداد مناسبی از کلمات کلیدی استفاده کنید، از دفن پیام اصلی خود در جملات ضعیف و پر از کلمات کلیدی جلوگیری خواهید کرد.
- متن جایگزین برای تصاویر اضافه کنید
متن جایگزین یکی دیگر از عناصر مهم سئو است. متن به تصاویر شما مربوط می شود و اگر به درستی از آن استفاده شود، می تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا در هنگام جمع آوری نتایج جستجو، زمینه مناسب تصویر شما را تعیین کنند.
یکی دیگر از مزایای متن Alt این است که اگر تصویری از بین برود، متن Alt سرنخی در مورد آنچه باید نمایش داده شود ارائه می دهد. اما دلیل اصلی استفاده از تگ های Alt این است که سئوی شما را تقویت می کنند. تگ ها اطلاعات مهمی در مورد تصاویر وب سایت شما به موتورهای جستجو می دهند.
- دامنه خود را قفل کنید
احتمالاً نام دامنه خود را در مراحل اولیه توسعه وب سایت انتخاب کرده اید. اگر ارائه دهنده میزبان شما مسئول ایجاد دامنه شما است، مطمئن شوید که آنها می توانند تمام جزئیات دامنه شما را تأیید کنند. - تنظیمات اضافی SEO
در سئو تنظیمات زیادی وجود دارد که میتوانید درباره آنها تحقیق کنید، بنابراین مطمئن شوید که تمام موارد لازم برای سایت شما تنظیم شده است.
پاسخگویی و دستگاه های تلفن همراه
اهمیت مرورگر تلفن همراه در حال حاضر برای کسی شناخته شده نیست. در عصر حاضر، مردم کارهای زیادی را با تلفن های خود انجام می دهند. نادیده گرفتن این جنبه به معنای دور کردن ترافیک زیادی از وب سایت شما و از دست دادن مشتریان بالقوه است.
- وب سایت خود را برای موبایل ریسپانسیو کنید
اکثر کاربران اینترنت از طریق دستگاه های تلفن همراه مانند گوشی های هوشمند و تبلت ها به وب دسترسی دارند. این دستگاهها دارای قابلیت لمس هستند، بدون مکاننمای ماوس، بنابراین نحوه تعامل کاربران با اشیاء روی صفحهنمایش متفاوت از تجربه سنتی صفحهکلید و ماوس است.
طراحی سایت شما برای گوشیها و تبلتها به این معنی است که مواردی مانند ساختار پاراگراف، نمادها و منوها همگی باید فضای صفحه نمایش بسیار کوچکتری داشته باشند و با رابط لمسی دقیقتر کار کنند.
طراحی سایت شما باید برای دستگاه های تلفن همراه باشد، اما این بدان معنا نیست که نباید آن را روی رایانه شخصی یا لپ تاپ نیز آزمایش کنید. در واقع، ایده خوبی است که قبل از روز راهاندازی، وبسایت خود را تا آنجایی که میتوانید روی دستگاهها و مرورگرها آزمایش کنید. اگر بتوانید قبل از شروع به کار هر گونه اشکالی را که سایتتان پیدا کرده رفع کنید، نسبت به زمانی که کاربران شروع به بازدید از سایتتان می کنند وضعیت بسیار بهتری خواهید داشت.
- منوهای جمع شونده را در طراحی وب خود قرار دهید
منوهای جمع شونده بخش بزرگی از تجربه اینترنت موبایل هستند. آنها به صرفه جویی در فضای صفحه کمک می کنند و برای کاربرانی که در غیر این صورت مجبور بودند برای خواندن آیتم های منو کوچک بزرگنمایی کنند، راحت هستند.
باید مطمئن شوید که همه منوها به درستی کار می کنند و همانطور که انتظار می رود باز و بسته می شوند. پیوندهای داخل منو نیز باید کار کنند و باید به گونه ای فاصله داشته باشند که کاربر بتواند آیتم منوی مورد نظر را بدون لمس تصادفی مورد کناری لمس کند.
نتیجه
همانطور که می بینید، کارهای زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که مهم ترین ویژگی های وب سایت شما قبل از راه اندازی فعال هستند.
همیشه کاری وجود دارد که می توانید برای کمک به افزایش تعداد بازدیدکنندگان خود انجام دهید. با کمی کار و چند تغییر اینجا و آنجا، می توانید نحوه جذب خود را تغییر دهید.