بهترین موضوع را برای وب سایت خود انتخاب کنید
نحوه انتخاب موضوع برای وب سایت:
1.طراحی
اکثر مضامین دارای یک کتابخانه الگو هستند که در آن می توانید الگوهای از پیش طراحی شده ای را جستجو کنید که مناسب انواع مختلف کسب و کار باشد. به عنوان مثال، اگر یک کسب و کار تغذیه داشتید، می توانید الگوهای “تناسب اندام” یا “سلامت و تندرستی” را جستجو کنید.
وقتی به الگوها نگاه می کنید، مطمئن شوید که یکی را انتخاب می کنید که هدف شما را پشتیبانی می کند. به عنوان مثال، اگر شما یک عکاس هستید، می توانید الگویی را انتخاب کنید که تعدادی از بهترین عکس های شما را در قسمت هدر نمایش دهد.
Will Wittmann طراحی منحصر به فردی دارد که منوی سمت چپ را به جای نوار معمولی در بالا نمایش می دهد و به بازدیدکنندگان اجازه می دهد برای دیدن عکس های او به صورت افقی حرکت کنند. شما می توانید الگوهایی شبیه به او را پیدا کنید که توسط Artisan Themes ساخته شده است.
لیز پینتو عکاس دیگری است که نه تنها بر روی خدمات عکاسی، بلکه بر فروش دوره ها نیز تمرکز دارد. از آنجایی که او چیزی بیش از عکسبرداری ارائه میدهد، او بخشی در صفحه اصلی خود دارد که هر چیزی را که میتواند به شما کمک کند را نشان میدهد.
هدف سایت کسب و کار شما باید کمک به کاربران در یافتن اطلاعات مورد نیاز و دستیابی به اهداف خود باشد. برای این کار، بهتر است همه چیز را ساده و تمیز نگه دارید، بدون انیمیشن های زیاد یا طرح های پیچیده.
یک مثال عالی از این سادگی را می توان در پاپایا مشاهده کرد، شرکتی که بر آموزش آنلاین مقرون به صرفه برای دانش آموزان دبیرستانی، دبیرستانی و کالج تمرکز دارد. یکی از موارد مورد علاقه من در مورد این طراحی، مقدار فاصله بین عناصر است.
البته، اگر یک فروشگاه تجارت الکترونیک دارید، همه چیز متفاوت است. جونا جینتون یک فروشگاه تجارت الکترونیک کامل دارد که در آن جواهرات دست ساز، چاپ عکس و آثار هنری اصلی می فروشد. او از طراحی مینیمالیستی مغازه با تمرکز بر تصاویر محصول استفاده می کند. ساده بدون حواس پرتی.
من همچنین توصیه می کنم بررسی کنید که مشاغل بزرگ در صنعت شما چه می کنند. به طور معمول، این کسبوکارها زمان، پول و منابع بیشتری را صرف آزمایش طرحهای مختلف کردهاند تا بهترین کار را پیدا کنند. این بدان معنا نیست که شما باید کارهایی که آنها انجام می دهند را کپی کنید – فقط می خواهید به انتخاب های آنها نگاه کنید و بفهمید که کدام جنبه می تواند برای شما مفید باشد.
چند نکته که من از کسب و کارهای بزرگتر متوجه شده ام این است که وب سایت های آنها تمایل دارند:
-
همه چیز را روشن و ساده نگه دارید
-
فضای سفید زیادی اضافه کنید
-
مسیریابی را برای بازدیدکنندگان آسان کنید
-
یک فراخوان برای اقدام واضح در بالای قسمت قرار دهید
2. سازگاری با افزونه ها
پلاگین نرم افزاری است که در وب سایت خود نصب می کنید تا به آن ویژگی ها یا عملکردهای اضافی بدهد. به عنوان مثال، من یک افزونه به نام Fluent Forms دارم که به من امکان می دهد فرم های تماس را در سایت خود اضافه کنم تا مشتریان بالقوه بتوانند به من پیام دهند. افزونه هایی برای کمک به شما در ساخت سایت های عضویت، افزودن گالری عکس، افزایش سرعت سایت و موارد دیگر وجود دارد.
اکثر تم های محبوب نباید هیچ مشکلی در سازگاری با افزونه ها داشته باشند. اما اگر افزونه خاصی برای وب سایت خود نیاز دارید – مثلاً WooCommerce – می توانید از سایت تم دیدن کنید و ویژگی های آن را بررسی کنید تا ببینید آیا سازگار است یا خیر. اگر هیچ اطلاعاتی در مورد آن پیدا نکردید، سعی کنید انجمن پشتیبانی آنها را جستجو کنید یا با توسعه دهنده تماس بگیرید.
اگر در حین جستجو در انجمن، افرادی را پیدا کردید که به مشکلات سازگاری با یک افزونه خاص اشاره می کنند، می خواهید مطمئن شوید که نظرات خود افزونه را بررسی کنید. این به این دلیل است که مشکلات سازگاری می تواند ناشی از یک افزونه با کدگذاری ضعیف باشد و نه لزوماً موضوع. اگر بررسی های بد پلاگین و شکایات زیادی در مورد سازگاری با تم های مختلف مشاهده کردید، ممکن است مشکل از افزونه باشد و نه تمی که قصد استفاده از آن را دارید.
یک راه خوب برای کاهش خطر مشکلات سازگاری این است که موضوعی را انتخاب کنید که به عنوان “همه در یک” به بازار عرضه نشده باشد. این نوع تم ها سعی می کنند همه چیز را خودشان انجام دهند و ممکن است وقتی می خواهید چیز دیگری اضافه کنید به درستی کار نکنند. و حتی اگر آنها کار کنند، ممکن است آن را به خوبی یک افزونه متمرکز انجام ندهند.
3. زمان بارگذاری سریع
اولین موضوع من در حدود 4.7 ثانیه بارگیری وب سایت من را داشت که کمی طولانی تر از آنچه توصیه می شود است. پس از تغییر به GeneratePress، زمان بارگذاری من به کمتر از 1 ثانیه کاهش یافت. سرعت بخشیدن به وب سایت من نه تنها به کاهش زمان بارگذاری من کمک کرد بلکه باعث کاهش نرخ پرش و افزایش نرخ تبدیل من شد.
یکی از سادهترین راهها برای آزمایش سرعت تم این است که از وبسایت آنها دیدن کنید و به دنبال سایت آزمایشی آنها بگردید. هنگامی که سایت آزمایشی را دریافت کردید، به سادگی URL را در GTMetrix یا ابزاری مشابه اجرا کنید تا زمان بارگذاری آن را مشاهده کنید.
کار دیگری که دوست دارم انجام دهم، بررسی تعداد درخواستها و مقدار دادههای انتقالیافته است. برای انجام این کار، باید یک کپی از تم مورد نظر خود را نصب کنید (ممکن است نسخه رایگان باشد) و آن را از جعبه آزمایش کنید.
پس از نصب طرح زمینه، از وب سایت خود دیدن کنید > در هر کجا کلیک راست کنید > عنصر Inspect > روی برگه شبکه کلیک کنید > سایت را بارگیری مجدد کنید > تعداد درخواست ها و مقدار داده های منتقل شده را در پایین سمت چپ پنجره بررسی کنید.
در حالت ایده آل، تعداد درخواست ها باید کمتر از 20 باشد و داده های منتقل شده کمتر از 1 مگابایت باشد.
4. توسعه به روز
یک توسعهدهنده تم خوب بهطور پیوسته موضوع را بهروزرسانی میکند تا با پشتههای فناوری جدید همراه باشد، با روندهای سئوی Google سازگار شود و آسیبپذیریهای شناخته شده را به سرعت برطرف کند تا از ورود هکرها به سایت شما جلوگیری کند.
یکی از راههای بررسی میزان فعال بودن توسعهدهنده و تیمش این است که نام تم + «GitHub» خود را در Google تایپ کنید و به پایین اسکرول کنید تا تغییرات لاگ را پیدا کنید. در اینجا یک نمونه از تغییرات از GeneratePress است.
همانطور که می بینید، مستندات خوبی از همه چیزهایی که در مورد موضوع اتفاق افتاده است وجود دارد. این تیم دائماً ویژگیهای جدید را اضافه میکند، مشکلات را برطرف میکند و چیزها را اصلاح میکند.
5. طراحی واکنش گرا
ترافیک موبایل اهمیت فزاینده ای پیدا می کند و اگر از پلتفرمی مانند Pinterest برای هدایت ترافیک استفاده کنید، به شدت افزایش می یابد . به عنوان مثال، حدود 61 درصد از ترافیک سایت تناسب اندام من از Pinterest است که ترافیک موبایل من را به حدود 80 درصد افزایش می دهد. این بدان معناست که شما به یک وب سایت واکنش گرا نیاز دارید که در دسکتاپ، تبلت و موبایل عالی به نظر برسد.
یک تم پاسخگو به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد که:
-
به راحتی متن را بدون نیاز به بزرگنمایی یا کوچک نمایی بخوانید
-
کل صفحه را بدون نیاز به پیمایش افقی ببینید
-
دکمه های ناوبری را بدون مشکل کلیک کنید
خوشبختانه، در حال حاضر اکثر تم ها باید پاسخگوی تلفن همراه باشند، اما یک راه خوب برای بررسی این است که به سادگی از ابزار تست موبایل پسند گوگل استفاده کنید .
آن را راه اندازی کنید
در حالی که می خواهید مطمئن شوید که سایت کسب و کار شما تمیز و حرفه ای به نظر می رسد، نمی خواهید چندین ماه برای بی نقص جلوه دادن آن وقت صرف کنید. هنگام راهاندازی اولین سایتم، اشتباه کردم که زمان زیادی را برای طراحی تلف کردم – زمانی که بهتر میتوانست برای نوشتن محتوا، توسعه استراتژیهای بازاریابی و تمرکز بر رشد کسبوکارم صرف شود. حدود یک سال پس از راه اندازی سایتم، به هر حال به طراحی مجدد آن پایان دادم. و حدس بزنید چه؟ من به دنبال تغییر دوباره اوضاع هستم