نکاتی برای بهتر دیده شدن برند شما با استفاده از رنگ ها
رنگ های طراحی UI مفاهیم مختلفی را نشان می دهد. در حالت ایده آل، شما می خواهید در زمان کوتاه و با الگوی مناسب، مورد درست را انتخاب کنید.
اگر آرزوی شما استفاده هوشمندانه از رنگ در طراحی رابط کاربری است، ابتدا معنای رنگ ها را درک کنید که احساسات مناسبی را در مشتریان شما برمی انگیزند و به پاسخ دلخواه کمک می کنند.
بیایید با احساساتی که رنگ ها می توانند ایجاد کنند و درک آنها شروع کنیم:
رنگ های گرم قرمز و نارنجی و زرد هستند. این رنگ های گرم باعث ایجاد احساساتی می شوند که با گرما و راحتی ارتباط دارند. با این حال، آنها ممکن است به معنای خشم، خصومت یا اشتیاق برای برخی افراد نیز باشند. برند معروفی که از رنگ قرمز به عنوان رنگ اصلی شرکت برای احساس آرامش و احساسات گرم استفاده می کند، مطمئناً کوکاکولا است که به خوبی می شناسید.
رنگ های سرد آبی، سبز، نیلی و بنفش هستند. برخی از تداعیهایی که وجود دارد عبارتند از شیرینی، سکوت، اعتماد، اطمینان یا تفکر. ممکن است متوجه شده باشید که اغلب برندهای فناوری مانند اسکایپ، آیبیام، دل، اچپی، اینتل و دیگران از رنگ آبی برای برندسازی استفاده میکنند، زیرا این رنگ برای کمک به افزایش اعتماد به شرکت استفاده میشود.
- تفاوت هایی در درک رنگ ها بین مرد و زن وجود دارد. تحقیقات ناتالیا خوو در مورد ” معنای رنگ برای جنسیت ” نشان داد که مردان رنگ های خاکستری، سفید یا سیاه را نسبت به زنان دوست دارند و زنان بیشتر به ترکیب رنگ های قرمز و آبی توجه می کنند و بیشتر از مردان گیج و منحرف می شوند. برندهایی مانند مرسدس که مخاطبان آن عمدتاً مردان هستند، وب سایتی را در ترکیب رنگهای سیاه، خاکستری و سفید ایجاد کرده است.
همچنین این واقعیت ثابت شده است که ترکیب رنگ قرمز و آبی محبوب ترین رنگ برای بزرگسالان بوده.میتوان شرکت پپسی را مثال زد که از این رنگ ها در برندش دید میشود.
رنگ نارنجی در بیشتر افراد هیجان را برانگیخته میکند. این یکی از رنگ های رابط کاربری خوب است که بسیاری از شرکت ها از آن استفاده می کنند. به عنوان مثال، فانتا از آن به عنوان رنگ پس زمینه استفاده میکند.
رنگ آبی به معنای امنیت و اعتماد است. مطالعات نشان می دهد که رنگ آبی برای بسیاری از اقشار مختلف مردم مفاهیم مثبتی دارد. آبی در همه جا وجود دارد، از جمله در بسیاری از تنظیمات طبیعی. صدها برند برجسته از جمله اسکایپ و مایکروسافت ورد و شرکت های ذکر شده در بالا از آن استفاده می کنند.
رنگ سبز باعث ایجاد احساس آرامش می شود. این احساسات با برندی مانند Tropicana که از رنگ سبز به عنوان رنگ اصلی لوگو استفاده می کند، به خوبی منطبق است.
رنگ سیاه به معنای رمز و راز است، اما معمولاً با مرگ و تراژدی همراه است. در مواقع دیگر، ممکن است به معنای مدرن یا سنتی باشد.
سفید معمولاً به معنای سالم بودن، وضوح، خلوص و بی گناهی است.
بنفش معمولاً افکار ثروت و سلطنت را به همراه می آورد که برند جواهرات Asprey در کیت رنگ های خود استفاده می کند.
شخصیت برند با رنگ مناسب مطابقت دارد
همه برندها شخصیت دارند. هنگامی که پالت رنگ خود را باریک می کنید، باید به دقت به رنگ خود فکر کنید. اگر آرزوی شما این است که مصرفکنندگان با برند شما ارتباط برقرار کنند، نمیتوانید رنگهایی داشته باشید که با آنچه میخواهید منتقل کنید تضاد داشته باشند.
تحقیقات نشان می دهد که تا 85 درصد از مصرف کنندگان احساس می کنند رنگ مهم ترین محرک در انتخاب یک محصول خاص است.
برندهای بزرگ به طور تصادفی با طرح های رنگی خود برخورد نمی کنند. به طاق های طلایی قرمز و زرد نمادین مجموعه رستوران های مک دونالد فکر کنید. رنگ زرد شادی و خورشید را به ذهن متبادر می کند، در حالی که رنگ قرمز به طرز ماهرانه ای همبرگرهای گوشت گاو موجود در داخل را به مصرف کنندگان یادآوری می کند.